Här kommer några bilder och en film(välj 1080p) från en av juli turerna, blev en 6 dagars tur med start från Gräddö, vi paddlade ner på kvällen mot Plomman och det var vår plats under lördagen och söndag morgon, när vi sedlade paddlade upp mot tjockö, och sällskapet delades, den röda martinin åkte hem, och vi två limegröna kajakerna fortsatte mot Vattungarna. En mestadels mulen tur med regn varje natt. Solen tittade fram lite på lördagen mitt på dagen, en chans att torka kläder som blivit blöta och fylla på D-vitaminerna.
Turens höjdpunt : Bakade chokladkaka i en folieform placerat i kokärlet.
Turens drygaste : På hemvägen från Vattungarna så var det mulet, men jag bestämde mig för att endast paddla i linne & paddeljacka.. efter ett tag blev det för kyligt så vi åkte till några låga klippor och jag började ta av mig jackan och hade plockat fram en tjocktröja att ha på under. En motorbåt kommer runt kröken, och jag hinner inte paddla ut från land. Kapellet av, tjocktröjan, jackan i knät på mig kommer vågen som puttar upp mig på land en bit och ger mig en liten pol i sittbrunnen....... kallare än innan.
FILM
http://www.youtube.com/watch?v=L7GyYA0DVPk
Fyll på mer era turer från Juli! och glöm inte att posta här när ni gjort era kanske kommande juliturer!
Turens höjdpunt : Bakade chokladkaka i en folieform placerat i kokärlet.
Turens drygaste : På hemvägen från Vattungarna så var det mulet, men jag bestämde mig för att endast paddla i linne & paddeljacka.. efter ett tag blev det för kyligt så vi åkte till några låga klippor och jag började ta av mig jackan och hade plockat fram en tjocktröja att ha på under. En motorbåt kommer runt kröken, och jag hinner inte paddla ut från land. Kapellet av, tjocktröjan, jackan i knät på mig kommer vågen som puttar upp mig på land en bit och ger mig en liten pol i sittbrunnen....... kallare än innan.
FILM
http://www.youtube.com/watch?v=L7GyYA0DVPk
Fyll på mer era turer från Juli! och glöm inte att posta här när ni gjort era kanske kommande juliturer!
Senast ändrad: