FJS90/91; sa:Har du 100% ovilkorlig lydnad på din hund?
Frågar du mig?
FJS90/91; sa:Har du 100% ovilkorlig lydnad på din hund?
evjo74; sa:visst folk platser är folk platser, men jag anser att vi alla ryms, Jag tror nog inte att du skulle lämna din 2 åriga dotter hemma bara för att hon inte kunde gå "fot" brevid vagnen och låta bli att skrika sparka för atthon vill ha glass ex ett uppväxande släkte behöver träning i olika miljöer för att utvecklas till trevliga individer, därmed inte sagt de får slå i kull folk, bita,mmÄven om de nu är främst hundar vi snackar om.
Jag har själv botat en tjej på 4 år som var panisk rädd för hundar, hon slog in nagla´rna i sin mor 1 dagen, gråtande. efter 14 dagars kontakt med mina 4 stora korthårsvorsthrar gick hon o bekymmrat om kring bland dem.och kunde även kommendera dem att gå o lägga sig.Ingen vinner hnågot på att vara fientligt inställd
till någon annan på vår planet.
Det e klart att man inte skall vara fientlig.. Tyvärr så tror många hundägare att problemet är inte deras utan de som e hundrädda... Ska det vara så jäkla svårt att koppla sin hund när det finns annt folk omkring, vad e det som e så jävla svårt med att koppla sin hund, snälla förklara för mig som inte förstår..
Luffarn; sa:Vad har du för raser? Hur anser du att man ska träna inkallning med sin hund för att få den till absolut lydnad?
mvh Per som har två huskies
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Nu har jag köpt en kickbike | Hundsport | 1 | ||
Jag vet inte om hon är nån draghund... | Hundsport | 15 | ||
Vart köper jag draghundsartiklar i sthlm? | Hundsport | 4 | ||
jag + hund i kajak? | Hundsport | 7 |