Jag fattar inte!!

Visst, det finns en i Stockholm. Jag bor på Västkusten dock, så jag vill ha en träff här ;)

Någon som har något förslag på datum?

// Jocke

Skall vi köra 18 juni, klockan 17 också eller? Förslag om plats mottages tacksamt, även om jag tycker att uppe på berget vid Röda Sten är ett bra ställe för att slå upp lite prylar mer avskilt och pröva frystorkat vin som det nu skrevs på stockholmsinformationen.

Efter lite (mycket lite!) sållning och desto mera komprimering är säcken nu lite mindre än halvfull med alla prylar utom mat. Och maten tar gissningsvis inte SÅ mycket plats (som jag har kvar i säcken).
Bara att konstatera: Jaha, var det så enkelt?? ;-) *skrattar åt mig själv*

Grattis!
Nu har du plats för riktigt god mat, eller så kan du byta till mindre ryggsäck, och så är minskandet igång igen :)

Själv misslyckades jag i dag med att knö ner dygnspackningen i en 20-liters, bara att fortsätta minska. Tror jag får köpa en riktigt liten sovsäck till min fru...

/OJ

Sovsäcken klarar att komprimeras rejält under en vandring. Huvudsaken är ju att du inte långtidsförvarar den så. Komprimeringspåsar hittar du exempelvis hos www.getout.se, de har kompringspåsar från Granite Gear etc.

4847046c1f3c28b47c8fd5590c2f9486.jpg

För sovsäcken och en del annat använder jag en 13-liters vattentät påse från Sea to Summit - kan vara bra med vattentät när man packar och packar upp, även om ryggsäcken är vattentät.
Den väger mindre än kompressionspåsen som sovsäcken kom i, och komprimeras tillräckligt av den övriga packningen.

En vattentät påse kan ju också komprimeras ganska bra genom att man sätter sätter sig på den och sen stänger den (så man skapar ett undertryck). Syftet med komprimeringen är ju att få bort luften (det är ju den som tar plats i onödan).

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg