Jag har helt klart en del att lära av dig peter1969 blev grymt inspirerad att börja leta bland secondhandbutikerna...jag har fyndat mycket i mina föräldras garderob men det mesta börjar bli lite väl slitet...
Det går dock inte att komma ifrån att det är skilnad på nyare grejor. Speciellt när UL tycks ganska hypat kommer det ju nya lättare och mer funktionella kläder stup i kvarten. Det betyder ju inte att äldre inte fungerar, och jag använder det gärna, men det tar mer plats!! och är inte precis gratis.
Annars klagar jag egentligen inte personligen. Jag älskar min 45 liters som jag "bodde i" under två år! Jag får plats med mina "gamla" grejor och snålar inte heller med mat, som jag gärna gör från scratch så mycket som möjligt (försöker se den extra vikten som extra träning ) Det blir både billigare och mycket godare. Mat är till för att njutas, både när man äter och tillagar det!
Men så har jag ju också investerat i både sovsäck och tält, vilket Joakim påpekade är ganska nödvändigt. Anars är ju hängmatte ideen spännande, jag klarade mig i Chile utan tält en månad, och sov under bar himmel, men jag vet inte riktgt om jag hade vågat testa här i sverige...