Inte här. Jag påpekade försynt att argumentationen var klyschig, svepande och intetsägande. Argumentet var meningslöst eftersom alla är överens om det och det inte stödjer någon särskild ståndpunkt.Jag undrar om du gör ett läs/skrivfel här?
Här blir det bättre. Men frågan är fortfarande vem du argumenterar mot? Vem här vill hindra er från jakt? En diskussion om det lämpliga antalet lodjur lämpar sig bättre i en separat tråd. (Det var jag som tog upp lodjursjakten eftersom jag har svårt att se att människor som ägnar sig åt troféjakt verkligen är bäst lämpade att rädda utrotningshotade rovdjursarter. Den frågan är relevant för tråden men känns färdigdiskuterad. Har du mer att tillföra där eller känner för det så kör, men en allmän lojaktsdiskussion lämpar sig nog bättre i en separat tråd.)Jag påstår att jägare inte vill avstå från jakt utan att det finns skäl.
Därmed är frågan vilka skäl finns för att man skall avstå?
Om 1500 lodjur är en hållbar population och vi idag har 2000. Varför är det ännu bättre med 3000?
Men här! Jag noterade inte att du skrev om två skilda förbund. Sorry. (Uttrycker de sin ståndpunkt som att "Vi är emot allt vad rovdjur heter" eller är det din tolkning?)200.000 som är medlemmar i Svenska Jägareförbundet utgör förbundet. De 29.000 som tycker annorlunda är med i ett annat förbund (Riksjägarna)!
Äpplen och päron...
Djärva påståenden! Alla medlemmarna tycker lika om allt. Ett unikt förbund! De 29000 är ondaMan är medlem, och betalar medlemsavgift, i det förbund som stödjer ens egen åsikt. Tycker man annorlunda så är man med i det andra förbundet eller står utanför.
Ja, de 200.000 som är för rovdjur uttrycker ofta detta som ett problem.
Vad du argumenterar för är fortfarande väldigt oklart. Vi är fortfarande OT. Skriver du "bara" för att försvara Jägareförbundet, dess aktiviteter och ställningstagande i stort och smått? Det går att läsa in i dina inlägg ett försvar mot andra mer "jaktliberala" jägare och mot ett mindre jaktliberalt naturvårdsintresse.
Det är inte du som skrivit artikeln diskussionen handlar om?