Nordesjö; sa:dePaul; sa:Att prova kläder från ITAB och sedan skicka tillbaka dem medför en hel del komplikationer, precis som du förmodar. Är det dessutom inte så att man får stå för returfrakten?
Ja, enligt distansavtalslagen får man stå för returfrakt när man ångrar köpet.
Jag har inte haft några som helst problem med att skicka tillbaka grejer till Itab, men vi vet ju att andra har haft svåra problem med det.
Det kostar lika mycket att bara skicka tillbaka (59;-) som att skicka tillbaka och få samma plagg i en annan storlek tillsänd sig. Men passar inte den heller så blir det ju ytterligare en returavgift.
Och angående den omnämnda luftigheten i Itabs plagg så verkar det i högsta grad gälla sådant som sitter på överkroppen, om inget annat anges i specifikationen.
Men med brallor är det nog lättare att pricka rätt även för sådana som inte är så tunga övanför bältet. Ben och ända korrelerar ju i de flesta fall inte med mittpartiet, så därför finns ingen anledning att skära byxorna med tanke på den mittentunga kundgruppen utan de kan gå efter storlek som alla andra. Står det att byxan är si och så vid i midjan så borde den ju vara det. Däremot står det ju inte angivet hur vid t.ex. en jacka är över magen. Min tes "bevisas" av att jag för tusan fick byta ett par byxor till en större storlek innan de passade
Andra erfarenheter?