ITABS kläder för damer?

Nordesjö; sa:
dePaul; sa:
Att prova kläder från ITAB och sedan skicka tillbaka dem medför en hel del komplikationer, precis som du förmodar. Är det dessutom inte så att man får stå för returfrakten?

Ja, enligt distansavtalslagen får man stå för returfrakt när man ångrar köpet.
Jag har inte haft några som helst problem med att skicka tillbaka grejer till Itab, men vi vet ju att andra har haft svåra problem med det.

Det kostar lika mycket att bara skicka tillbaka (59;-) som att skicka tillbaka och få samma plagg i en annan storlek tillsänd sig. Men passar inte den heller så blir det ju ytterligare en returavgift.

Och angående den omnämnda luftigheten i Itabs plagg så verkar det i högsta grad gälla sådant som sitter på överkroppen, om inget annat anges i specifikationen.

Men med brallor är det nog lättare att pricka rätt även för sådana som inte är så tunga övanför bältet. Ben och ända korrelerar ju i de flesta fall inte med mittpartiet, så därför finns ingen anledning att skära byxorna med tanke på den mittentunga kundgruppen utan de kan gå efter storlek som alla andra. Står det att byxan är si och så vid i midjan så borde den ju vara det. Däremot står det ju inte angivet hur vid t.ex. en jacka är över magen. Min tes "bevisas" av att jag för tusan fick byta ett par byxor till en större storlek innan de passade :)

Andra erfarenheter?

lapetter; sa:
Det kostar lika mycket att bara skicka tillbaka (59;-) som att skicka tillbaka och få samma plagg i en annan storlek tillsänd sig. Men passar inte den heller så blir det ju ytterligare en returavgift.
Som jag trodde, det finns billigare sätt att prova kläder ;)

~Paul~

lapetter; sa:
Ben och ända korrelerar ju i de flesta fall inte med mittpartiet, så därför finns ingen anledning att skära byxorna med tanke på den mittentunga kundgruppen utan de kan gå efter storlek som alla andra. Står det att byxan är si och så vid i midjan så borde den ju vara det.

Där är antagligen det stora problemet för tjejer, eftersom de inte är raka från midjan och ner som vi män. Om vi får plats med magen så får vi antagligen plats med ändan och benen. Så är det inte för tjejer.

Så... ingen tjej som provat Itab-grejer? Eller tänker ni låta oss grabbar fortsätta gissa oss igenom tråden?

lite erfarenheter har jag...

Jag har ett par byxor - mountain någonting som jag tycker passar utmärkt. Köpte storleken efter deras måttabell och det funkade utmärkt. Har också en diskoveryjacka minns bara inte vilken storlek. Den är bra vid runt axlarna, men lite trång över höften...verkar passa smärta killar med välmusklad överkropp... ;-) Kan tänkas att en tjej med runda höfter får lite problem... (rundare än mina så att säga). Skulle jag köpa fler jackor skulle jag nog mäta mina mått och maila dom och be dom föreslå en storlek...

Har provat ITAB s byxor

Jag köpte ett par fjällbyxor från ITAB strl c48- tänkte att dom är väl som vanliga 48:eek:r är. I helvete heller. Dom var på tok för små. Ringde och frågade vilken storlek man ska välja. Dom har bara kläder för MÄN. Inga damstorlekar.
Skickade tillbaka de byxorna och har precis idag fått hem ett par som passar perfekt!!!
Storlek c52 blev det. Jag är 166 lång och väger ca 70 kg.
Har också köpte en fleecetröja därifrån och den var för tajt över rumpan.Men den behöll jag.
Så jag vet inte om jag kan rekomendera detta företag.
Mvh Lotta

Jo, byxorna är lite tightare skurna än överdelarna, senaste byxorna som bestäldes hem hit skulle gått på ksötnosen men passade inte, passade dock mig perfekt så jag tog dem och så beställde vi ett par till åt henne i större storlek, kommer nog bli att korta dock när hennes kommer då dessa var perfekta i längd. Large byxor på någon som mäter dryga 160...skulle velat ha en vidare modell där.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
samme83 Storlek på ITABs kläder Kläder 3
mörtkungen Itabs sarektröja Kläder 6
Jallur ITABs Merino-set Kläder 5
Sarvi ITABs T&P Vindblus Kläder 25
action2 ITABs skalbyxor Kläder 6
estetdrägg Första reflektion från ITABs softshell ultimate Kläder 1
myospinae Itabs allroundbyxa? Kläder 2
jockeastrom ITABs Packawayställ? Kläder 13
Snödrivan Vilken temperatur skall kläder tvättas i ?? Kläder 24
Novisenvidspisen Tåliga kläder för skogen Kläder 16
Elvah Luktfri impregnering av kläder Kläder 0
gundj Söker myggsäkra kläder. Kläder 9
Livetiskuggan Storlekstabell kläder Kläder 3
_Mirella_ Hjälp att välja kläder Kläder 22
Likelaika Taiga kläder Kläder 2
Nyburgaren Insektsmedel att impregnera kläder med? Var finns det? Kläder 26
Jonsey Råd om kläder för vinterfjälltur Kläder 21
qy Hur man väljer kläder för vandringar Kläder 1
poijjan Kläder för 9 dagars fjällvandring, hjälp Kläder 12
sanoj89 För lite kläder för fjälltur? Kläder 8
ulfhe Merinoull-kläder Kläder 21
Tundraman Kläder för turskidåkning i fjällen... Kläder 21
rJohansson Få bort noppar från ull kläder? Kläder 4
85662 Pris för lagning av kläder hos Fjällräven? Kläder 2
rJohansson Förvara kläder i ca 1-2år? Kläder 15
sofus81 Nya kläder inför sommarens vandringar Kläder 18
sloman Kläder vid lägerelden Kläder 8
rJohansson merinoull kläder och galgar? Kläder 5
thomas.vastervik Bambu kläder Kläder 25
Alejandr0 Vad skulle ni specifikt använda för kläder för en augustivandring i Kebnekajse? Kläder 15
Riddleo Kläder för vandring och friluftsliv. Kläder 10
Davva2 Snygga UL-kläder som också kan användas som citykläder i varmare länder Kläder 25
Chrabban Kläder till vandringen Kläder 29
Tritorn Storlek på Mammut kläder Kläder 10
maria83 Råd: Kläder i Abisko i feb Kläder 7
lina__85__hotmail.com Kläder för inkaleden? Kläder 7
Mekaren Hjälp med kläder och material i vinterjacka Kläder 4
Jörgen64 Kläder av siden Kläder 4
GAVIAARCTICA Miljövänliga, klimatsmarta och etiska kläder Kläder 47
djungelPete Windy Peak kläder? Kläder 0
jotho Tar gärna emot tips på vind/myggtäta kläder. Kläder 15
n1ghtcrawler Black Diamond släpper kläder Kläder 0
baffinguarapo kläder på vintervandring? Kläder 12
3056Claesson Impregnering kläder Kläder 1
Bulingen Regntäta kläder med andasmembran är bara nys/skröna/lurendrejeri! Kläder 127
Glännman Kläder Sarek v.30-31 Kläder 4
Stfn Kläder för lång överkropp Kläder 6
erik555 Hur mycket kläder? Kläder 8
Svenofuch SilverShield-kläder med ZeroLoft aerogel Kläder 3
Mattias1981 Imprenex sportwax till kläder?? Kläder 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg