På det allmänfilosofiska planet håller jag med dig. I den skitiga praktiken får man ta ställning till var på den kontinuerliga skalan mellan total ansvarslöshet för det skrivna ordet och total censur man ska lägga sig som ansvarig för och/eller aktiv inom ett medlemsdrivet, webbaserat info-nät. De lösningar du skisserar (allmän info som alltid hänger med, info om rapportörens erfarenhet etc) tycker jag vore ett steg i rätt riktning mot öppenhet, men kräver ju att någon lägger ner även detta utvecklingsarbete - även det ideellt?
Nej, och det är kanske det som är problemet. Det ligger många timmar av ideell isspaning, turledning, bilkörning, administration, ledarutbildning, plurrövningar med mycket mera, bakom det faktum att skridskonätet fungerar så fint (IMHO). Jag tycker rent ut sagt att det skulle kännas väldigt osolidariskt att kräva full tillgång till allt detta utan att vilja vara med och stödja det bakomliggande arbetet med (minst) den närmast symboliska summa som nu bestämts till medlemsavgift.
Just det
Och det skulle de nog inte lämpligen kunna vara i ett öppet nätverk.