Ot
Vad jag fattar bor du inte i Danmark, så det står dig fritt att åka var och hur du vill. En uppmaning är inget förbud.(...) varför ska jag inte åka skridskor på de isar VI har här? (...) åk ALDRIG ensam lämnar ju ingen dörr öppen för någon åkning alls.(...)
Sidan är full av härliga färdrapporter och lockande bilder, som är öppna för alla att "inspireras" av. För det behövs ju inte den dagsfärska informationen.Om man börjar kolla rapporterna på nätet kanske man blir inspirerad att bli medlem?
Om du av princip avstår från att satsa en hundring och testa, så är det du som är fundamentalist . Men det står dig fritt att genom egen isspaning och/eller andra uppbyggande aktiviteter bidra till att t ex Isplanket eller någon Facebooksida fungerar som alternativ.Om inte annat kanske mindre hemlighetsmakeri eller fundamentalistisk hållning kan få fler att se positivt på FF.
Visst, det är ju precis tanken bakom skridskonätetGer jag mig ut på skridskorna och upptäcker att isen är rent farlig skulle jag aldrig tveka en sekund att varna så många som möjligt! Å andra sidan skulle jag heller inte tveka att tipsa andra om det är toppenis på en viss sjö, eller berätta att det är rätt knaggigt och sprickigt och att man får se upp i det där sundet... Fast jag kan ju tycka att det vore kanon om någon med mer erfarenhet än mig gav de råden!