Ibland undrar man ju vad folk vill få ut av vandringen, om dom är där för naturupplevelsen eller för att se hur mycket lättare packning dom har än alla andra.
Vad betyder nu detta? Jo, det var en fundering om varför så många bryr sig om vad ANDRA har på ryggen under vandringen. Observera att jag inte nämner nåt om hur man planererar sin packning inför vandringen, utan jag undrar om 'besattheten' )) av andras storlek på packningen under PÅGÅENDE vandring
Jag har inget emot personer som optimerar och planerar sin packning så gott det går utan att tumma på säkerheten, även om jag inte själv kan göra det.
Beträffande din sista undran så kan man undra hur frågan ens
kan uppstå. Det är sjävklart att de som tänker igenom packningen,
dess vikt och skrymme, extra noga gör det för att höja
upplevelsen och säkerheten. Lätt packning distraherar
aldrig från upplevelsen.
...
Jag tror att du missuppfattar mig, jag menar inte att lätt packning tar ifrån en naturupplevelsen, vad jag funderade över var varför en del verkar bry sig så mycket om andra och deras packningar under vandringen.
Jag förstår att folk vandrar för naturupplevelsen, vem gör inte det?, men att dömma av flera inlägg här så verkar det vara många som gillar att jämföra sig med andra under pågående vandring, det var det jag ville ha fram, ingenting annat. Meningen var något klumpigt konstruerad, det kan jag hålla med om, men jag är trots allt bara en nybörjare
Jag menade heller inte att låta hånfull mot äldre personer, isåfall ber jag om ursäkt.
Det var mer menat som en pik att du alltid nämner dina vandringar i Pyrenéerna/Alperna i dina inlägg