Fick min sovsäck igår, en Cumulus. Dom har visst mycke å göra där nu, så jag fick vänta drygt 3 veckor på den.
Då jag frusit som en gnu i min Haglöfs LIM zero, så blev det lite line 400.
770g enligt dom, 783 på vågen, inkl packpåse. Nästan som "bojsänket" i llebergs mardröm i början av tråden..=)
komfort -6.
Annars känns den bra, förutom att jag tycker att dom gjort packpåsen på tok för liten!! Eller, jag gav faktiskt upp med att försöka få ner den, har fått för mig att man inte ska komprimera dun hur hårt som helst? Känns som en såndär skrivbordsgrej, "kolla så liten packvolym vi har" Den passade iaf perfekt i packpåsen till LIM-säcken, som hade samma diameter, men några cm längre.
Börjar inse att jag kanske hade kunnat gå på en lättare när jag la sovsäckarna bredvid varandra. känns som det inte bara skiljer 6 grader där... snarare 16.
Inser precis att jag byter min syntetsäck mot en dunsäck med 850 fp, som dessutom väger 60 gram mer! ska väl inte frysa iaf... aja, får väl ha kvar den gamla som midsommarsäck...
Cumulus lite line 400 ovanför, en tidig haglöfs lim zero under.
Beställde min lite före din tror jag, De har haft fullt upp vad jag förstår som du säger.
Fick min för 1,5 vecka sedan nu. En Lite Line 300
Ska lägga upp bilder på den så fort jag får min kamera laddad.
Håller med att packpåsen är på tok för liten.
Hade problem med att få ner säcken i den lilla påsen.
Det var tillock med svårt å lite ansträngande.
förvarings påsen var dock ett plus tycker jag.
Hur länge har ni som beställt från comolus fått vänta på säcken?
Stämmer tempangivelserna bra? Någon som testat vintersäckarna.
Verkar ju vara grymt bra priser om de håller vad de lovar.
Jag fick vänta 4veckor på min. (jag hann redan göra min tur innan jag fick min säck
Den kom fram utan problem med billigaste frakt alternativet.
Kom med schenker i slutändan.
Har inte hunnit testa säcken ännu. :-(