Jag vill också ha!
Känner mig som ett barn på nytt
Skulle vilja ha en ultralight med långkedja som kan öppnas på båda hållen.
kylspärr (dunkanal runt halsen) samt ficka på insidan för förvaring av exempel mobiltelefon.
Hittar inte någon med 250grams fyllning som du beställt.
Är de 50grammen extra för dunkanalen du lagt till?
Tomas, Vi får se lite bilder sedan när säcken kommer samt veta vad vågen hamnade på?
Nä dom 50 grammen extra (eller 50 gram mindre beroende på hur man vill se det) är helt enkelt lite tjockare loft, dunkragen är utöver det men det är knappast många gram.
100 gram 800cuin dun är många liter, är lite osäker på hur mycket men det är bra mycket mer än en liten kanal runt halsen. Cuin är Cubic inches per ounce.. Och med googles hjälp får vi fram att.
800 ((cubic inches) per ounce) = 46.2429338 liters per (100 gram)
Mot 700cuin dun som blir..
700 ((cubic inches) per ounce) = 40.462567 liters per (100 gram)
Och det fixar dom åt mig för det är custom made!
Modifieringen av den befintliga modellen rör hellång dragkedja istället för en kort, dunkanal runt halsen och 250 istf 300 gram dun.. Och färgsättningen förståss
Ang färg så fanns black, graphite, blue, red and yellow att välja på!
Och givetvis kommer bilddr, kan ju knappt låta bli innan jag ens har fått den!
Är det nån som har lyckats bena ut vad som sker med säcken när man beställer dun med större loft - får man en varmare säck (samma fyllningsvikt men större volym) eller en lättare säck (samma dunvolym men lägre fyllningsvikt)?
Jag försökte fråga när jag beställde min säck för massa år sen, men fick nog aldrig nåt svar. En fin säck blev det i alla fall, även om en sån där Ultralight är lockande.
Cuin är som sagt cubic inches per ounce, se ovan, och således kommer du få mer loft/volym för samma vikt, och således så kommer inte en säck med 300 gram 800cuin dun vara lättare än en säck med 300 gram 700cuin dun, men den kommer vara varmare.
Och därför har jag lagt några kronor på att få 250 gran 800 cuin dun istället för 300 gram 700Cuin..
Och får därmed en totalvolym av 115 liter dun i min säck.
Jämnfört med en säck med 300 gram 700cuin dun som kommer fylla 121 liter..
Och således så har jag fått en 50 gram lättare säck som bara är marginellt kallare (5% mindre volym) trots att jag har minskat vikten på isoleringen med 16.7%!
The Trooper: Och nej sömmarna är inte genomsydda, kanske finns på nån av dom simplare täckena men sovsäckarna finns i en mängd olika kanalformer, men ingen är genomsydd.
Se här
http://roberts.pl/Details1.html#down chambers 2