Exakt så. Dessutom blir en "vanlig" användare rejält trött och händerna tar mycket stryk, såvida man inte besitter Patrics "styrka, kondition och teknik" utöver de flesta levande människors kapacitetJag kan omöjligen föreställa mig att det går snabbare att skära än att hugga i det här fallet. Att fälla en femcentimetersslana med en bra huggare borde bokstavligen gå på tre sekunder. Gå till slana. Hugg... hugg. Kasta bort slana. Gå till slana. Hugg... hugg. Kasta bort slana. Gå till slana. Hugg... hugg. Kasta bort slana. O.s.v.
Medan Mora-användaren måste gå till slana. Sätta sig ned. Ta "brottargrepp". Skära av slana. Resa sig upp. Gå till slana. Sätta sig ned. Ta "brottargrepp". Skära av slana. O.s.v.
Men som jag skrev tidigare, bara för att det går, så betyder det inte att det är den bästa metoden.
Det är synd att vi inte står därute i skogen och kan omsätta det här snacket till praktik. Jag är nämligen inte säker på att de som propagerar för en liten morakniv egentligen har hållit i en rejäl huggare i klassen >600 g.
~Paul~