fyfan, det där var/är fruktansvärt.. jag hoppas att vi alla vet att hundar kan vara fruktansvärt farliga men det är väl en helt annan debatt, som att dra in bilolyckor eller rånare och våldtäktsmän i diskussionen.. vargfrågan är dessutom större än enbart individens rädsla för sin fysiska säkerhet eller har jag missuppfattat allt?
Det klart att det är en annan debatt. Men ibland kan man undra varför vissa går igång så hårt på tex vargfrågan, men tiger still i tex hundfrågan. Jag har inte sett några gubbgäng från Värmland och Dalarna som skriker om att det är politikernas fel att folk blir dödade och skadade av tamhundar, inga hemliga sällskap som åker runt och skjuter hundar på nätterna - och så vidare. Om man nu är så otroligt rädd att ett hunddjur eventuellt i framtiden ska skada människor, varför reagerar man inte på att ett annat hunddjur redan nu skadar massor med människor varje år? Varför vara mer rädd för den hypotetiska faran än den reella?
Poängen är att det visar att "vargfrågan" inte handlar om vargen. Skon klämmer någon annan stans.