"en tramsande motståndare" som du säger, är 80% av sveriges befolkning, -lågt räknat.
Menar du att 80% av Sveriges befolkning anser att vargstammen är för stor? Eller vad menar du?
"en tramsande motståndare" som du säger, är 80% av sveriges befolkning, -lågt räknat.
Nja, vi säger tusen och så får du skjuta så många du vill själv. Men bara med sportsliga medel, inga såna ynkliga metoder som användes under licensjakten eller som de tjuvjagande krakarna använder.
Att såna jaktmetoder inte är något för riktiga karlar (eller ens borde kallas jakt) kan vi väl vara överens om? Deal?
Jaha..dags för dig att beskriva hur en "riktig karl" avlivar en varg???
En riktig karl jagar inte svensk varg (om det inte handlar om befogad skyddsjakt förstås). Det tror jag att du förstår om du känner efter.
Nej, inte alls. Anledningen till att du missförstår mig är att du verkar förutsätta att jag uppfattar dig som "en riktig karl".OK jag förstår. "skjuta med sportsliga medel" är alltså att skjuta bedövningspilar så vi kan kastrera varghannarna? Eller blanda P-piller i tik-maten?
Menar du att 80% av Sveriges befolkning anser att vargstammen är för stor? Eller vad menar du?
Sverige står till 80% enig i frågan. Kampen är mellan Sverige och EU.
-Vi får inte glömma det!
Så mycket lögner i så lite text. drygt 7 miljoner svenskar är inte emot EU, vilket du tycks tro. Drygt 7 miljoner svenskar är inte ens emot vargen. Du får gärna visa siffror på detta, elelr sluta ljuga.
Tankeexperiment. stockholm+göteborg+malmö är ungefär 2.6 miljoner invånare (regionerna). Så bara i dessa tre städer har du fler än 20% av sveriges invånare.
Nu blandar du riktigt i soppan.
Debatten handlade inte om EUs vara eller inte vara.
Det handlade om varg-jaktens vara eller inte och där står jag fast i mina åsikter.
Sverige står till 80% enig i frågan.
Nu blandar du riktigt i soppan.
Debatten handlade inte om EUs vara eller inte vara.
Det handlade om varg-jaktens vara eller inte och där står jag fast i mina åsikter.
De enda riktiga studie som gjorts i frågan om attityder till rovdjur och rovdjurspolitiken visar att en stor majoritet av svenskarna accepterar förekomst av rovdjur och hur rovdjurspolitiken förs. Även i "rovdjurslänen" är det en majoritet som är positiva och en minoritet som är negativa.
Punkt slut.
https://arbetsplats.slu.se/sites/sfak/Nyhetsbrev/Rapport_1_2009.pdf
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Varför blir så många vargar överkörda? | Vilda djur | 23 | ||
Den växande svenska vargstammen blir ny turistindustri | Vilda djur | 5 |