Ett intressant svar som målar upp en nattsvart situation över de norra regionerna i Sverige.
Känns väldigt uppblåst. (Det är jag som fetmarkerat vissa ord) i kommentatorsfältet för den artikel som Supergeten länkade från Jakt & Jägare
.................................................................................................................................................................
34. Odemokratiska arbetsmetoder och maktmissbruk.
Av Dick Broman 2012-10-16 12:46
Regeringens rovdjursutredare Lars-Erik Liljelund förespråkade i en TV-intervju en naturlig invandring av varg i från nordöst. Vargrevir i Norrland alltså.
Jag blir rädd när jag tänker på konsekvenserna av att extrema djurrättsaktivister genom rovdjurspolitik och odemokratiska samhällskontrakt i slutna sällskap bakom stängda dörrar
verkar styra över levnadsvillkoren för alla människor som lever på halva Sveriges norra del.
Odemokratiska överenskommelser kommer att slita sönder vänskapen mellan människor och det kommer att bli stora konflikter orsakade av att man kör över människor med extrem rovdjurspolitik.
Det är skrämmande att ekosofer och ekofascister med rovdjursreligion och vargen som gud får härja fritt och tillåts splittra människor och orsaka svåra konflikter.
Jag har nu i min artikel visat vad som pågår och försökt väcka alla norrlänningar som sover i vargfrågan.
Jag har också föreslagit en del lösningar och talat om JRFs ledning att de bör agera kraftfullt i frågan.
Om inte vi jägare, samer och andra djurhållare som drabbas samarbetar, då tror jag att miljörörelsen kommer att få som de vill, det kommer att bli hundratals vargrevir och tusentals vargar i norrlandslänen.
Det är den dolda agendan.
Det är svårt för enskilda människor eller en liten grupp som samerna att stå emot diktatoriska styrmedel. När Staten sätter in stora maktmedel (skattemedel) och styr med villkorade bidrag då medför det alltid mycket svåra konsekvenser för de drabbade.
Samerna kommer i framtiden att få arbeta åt staten med att vakta rovdjuren och få betalt för att upplåta renbeteslandet till vild ren för att föda rovdjuren.
Jakten i norrlandslänen kommer i stort sett att upphöra.
Så jag hoppas verkligen att norrlänningarna inom kort vaknar upp och förstår vad som håller på att hända och gör någonting istället för att lämna över allt ansvar till samerna.
Tänk på att om vi samarbetar mot ett gemensamt mål då kan vi tillsammans uträtta underverk!
Om vi ENAS och SAMARBETAR om ett Nej till frilevande varg i Sverige, då kan vi nå detta mål. Det är dags att agera.