Houdini Power Houdi....!?!

Du skulle kunna prova en av dam-modell, inte nödvändigtvis en rosa, det finns i flera neutrala färger.
Jo, Houdini brukar ha fina färger. Dammodellerna sitter dock ofta lite fel på mig eftersom jag har långa armar (en av de största fördelarna med Houdini är ju just deras lååånga ärmar!), och damstorlekar ofta har relativt sett kortare ärmar...

Det där med huva kan man diskutera. För mig hör huva på en tröja mer ihop med friluftsliv light (=gå ut med hunden) än med längre turer, eftersom en huva mest blir ivägen om man ska knöla in den under en annan jacka. Följaktligen har min city-tröja (en svart houdini i sån där pälsig fleece) huva, vilket min fjällen-tröja inte har.

har en liten fråga till......

hur e den efter några tvättar?
håller den sig "fin"..??

Tvätten är absolut inga problem.
Däremot har min Houdi av den nyare modellen blivit lite, lite, noppig på höger ärm-mudd, pga nötning mot en Polartec-märkningslapp som sitter extremt dumt på jackan över höger höft/i sidan.
Lappen har lite vassa kanter, precis tillräckligt så att den noppar tyget. Osmart placering.

Samma effekt har jag fått på framsidan av jackan av att använda nyckelband runt halsen till jobb-passerkortet, men där är det ju handhavandefel av mig. Nylonband med "svetsade" kanter = vasst, oavsett om det är en Polartec-lapp eller ett nyckelband.

När det är en "slät" fleece-sida utåt så blir den nopp-känslig, har inget med märket Houdini att göra. Samma sak har jag råkat ut för med andra märken, så se även upp med kardborre (på skidbyxehängslen, ryggskydd till MC, ...).

Men ändå! Små skönhetsfel jämfört med hur snygg och välsittande den är? Ett bra köp!
Vill bara berätta om de små nackdelar min erfarenhet gett.

Tvätten är absolut inga problem.
Däremot har min Houdi av den nyare modellen blivit lite, lite, noppig på höger ärm-mudd, pga nötning mot en Polartec-märkningslapp som sitter extremt dumt på jackan över höger höft/i sidan.
Lappen har lite vassa kanter, precis tillräckligt så att den noppar tyget. Osmart placering.

Min noppade sig också. rejält. Men jag reklamerade den utan problem.

//Tobias

Kan bara instämma i att den gamla (tunnare) modellen är bättre. Bland annat är den mer lagom varm i de flesta lägen.
Men den nya är också skön.

/OJ

Houdini Power Houdi är det bästa plagg jag någonsin ägt.

Jag har haft min i ungefär 4 år nu och jag använder den nästan varje dag.

Funkar hemma som myströja, i skidbacken/pulkabacken, på fjällvandring, på after-ski, you name it.

Vikt?

Ledsen att bumpa en otroligt gammal tråd, men jag har letat land och rike efter någon form av viktuppskattning på houdinis houdi utan att hitta någon. Deras kläder är vanligtvis lätta över lag men just det här plagget SER väldigt tungt ut. Tungt och mysigt visserligen.

Någon som vet?

Ledsen att bumpa en otroligt gammal tråd, men jag har letat land och rike efter någon form av viktuppskattning på houdinis houdi utan att hitta någon. Deras kläder är vanligtvis lätta över lag men just det här plagget SER väldigt tungt ut. Tungt och mysigt visserligen.

Någon som vet?

Maila Houdini och fråga.

Jag frågade om Power Jacket och fick detta svar:

"En M’s Power Jacket i strl M väger 400 g.

Vikter på alla våra plagg kommer inom kort att publiceras på hemsidan och även i vår nya workbook för nästa säsong!"

400g + huva, alltså.

Jag frågade förra hösten om dam-varianten, lägg på lite för herr.

"Hej,

En W´s Power Houdi väger 350 g.

Hälsn

Xxxxx Xxxxx
Houdini Sportswear AB
Finnbodavarvsväg 16
131 73 Nacka

Phone: +46 8 4626440"

Måste bara instämma i alla goda referenser, jag har två st (en utan huva och en med) och både delar 1:a platsen som favoritplagg.

Både Addnature och Playfround brukar rea dom med jämna mellanrum, fullpris är dom rätt dyra.

Jag tänkte köpa en från Addnature nu när de har kampanj. Har någon en uppfattning om hur de ligger till storleksmässigt mot andra huvtröjor? Är de större eller mindre i storlekarna mot normalt?

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Ringnes Houdini Power Houdi Kläder 4
Str85 Houdini Aerial substitut Kläder 8
arvidsson.anna Houdini Pitch Jacket - någon som testat? Kläder 0
branfeldt Houdini Wooler Houdi, erfarenheter??? Kläder 14
alexl Houdini gånger två Kläder 10
emil.martinson Houdini fusion gear pants Kläder 5
niklasaxelsson Houdini Cloud Nine Kläder 0
samohtII Houdini Kläder 3
marquiizen Houdini mr. dunfri Kläder 0
marcusen Houdini Surpass Kläder 6
Kjallke Houdini guide pants Kläder 4
limmE Houdini houdi (M) Säljes Kläder 2
Smogz Andra märkens motsvarighet till Houdini Houdi? Kläder 4
fredde314 Houdini Fusion Jacket Kläder 6
loewen Houdini Kläder 1
Easthill Norröna Svalbard Flex1 Pants VS Houdini Motion Pants - Hurricane Kläder 3
tsebring Houdini Liquid Rock Pants för löpning? Kläder 4
oavsett.vad Houdini Motion Pants för dom svenska fjällen? Kläder 3
Alvide Houdini Fusion Guide Pants (Fusion Gear Pants) Kläder 0
Charli28 Houdini switch jacket - tillräckligt varm? Kläder 0
Snubblaren Houdini? Kläder 24
packåsnan Alternativ till Houdini Men's Liquid Rock Pants? Kläder 9
joanpann Houdini-brallor? Kläder 4
PJE Houdini Kläder 0
9219 Houdini Kläder 2
langby Polartec Power Shield Pro Kläder 3
perwickström Power Shield och impregnering Kläder 5
Mathew Skillnad mellan Thermal Pro och Power Tretch? Kläder 1
mellgren Polar Tech/Dry Clime/Power stretch/Windstopper Kläder 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg