Vill du byta om för cykelturen eller letar du efter kläder som du kan ha på dig under dagen också?
För en cykeltur på 25 min föredrar jag att cykla i det jag ska ha på mig sen, ev m skalkläder över för att skydda mot regn.
Jeans tycker jag verkar sitta rätt löst på killar (för tjejer är det svårare att hitta modeller som går att cykla i) men jag kan förstå om du vill välja bort det ändå.
Vill du byta om för cyklingen tror jag att ett par vanlig tights förstärkt m långkalsonger under funkar fint. Det finns varma vintertights också, men då blir det dyrare och mindre flexibelt.
På överkroppen gillar jag ylle tshirt alt underställströja. Det första är snyggt att ha hela dagen, men dyrt och skört. Det andra hållbart, billigt men inte så snyggt. Dra en vanlig merinoullströja (Dressman har okej tröjor eller Riley på brothers, Rileys är betydligt bättre m lite dyrare) över och så skaljackan, funkar fint att ha tröjan under dagen sen. Ev en tröja till när det blir 20 grader kallt. Nu ser jag att du bara pratar om benen, du får bortse från den sista delen ovan, men om nån annan är intresserad så låter jag det står kvar.
En tunn mössa som får plats under hjälmen och handskar (Haglöfs tactile är bra) är skönt.
20 gr kallt, nej det blir inte en tröja till främst utan tjocka skidhandskar, boots och skidhjälm istället för cykelhjälm. -5 till -10 ja men inte -20... annars kommer det bli svinkallt i nedförsbakarna och i vinden.