Men...
Bra med tips - men det funkar inte!!! Man kan sjunga med hur mycket man vill eller försöka tvångsbyta till en roligare låt, eller en tråkigare låt. Hur man än gör så blir man inte av med den låt som fastnat. Tro mig, jag har testat...
Det är bara att acceptera läget. I år hade jag tur och fick ganska bra variation, förutom två dagars "Heya" med Outkast. Min vandringskompis fick däremot stå ut med "Här kommer alla känslorna på EN och samma gång" hela veckan...
Nordesjö; sa:Om man vill bli av med en låt som snurrar i skallen (tvångstankar kallas det väl på psykologspråk) finns en metod som funkar ganska bra.
Sjung låten till slut. Låt den få ett klimax. ofta kan man inte slutet, men att sjunga (tänka) refrängen och ta i lite extra och avrunda med ett schlagerslut kan funka. Kanske höja en halv ton?
Det brukar funka, eftersom det automatiskt ger en tyst stund efteråt.
Ett annat alternativ är att byta låt till nån som är så tråkig att man slutar av sig själv...
Bra med tips - men det funkar inte!!! Man kan sjunga med hur mycket man vill eller försöka tvångsbyta till en roligare låt, eller en tråkigare låt. Hur man än gör så blir man inte av med den låt som fastnat. Tro mig, jag har testat...
Det är bara att acceptera läget. I år hade jag tur och fick ganska bra variation, förutom två dagars "Heya" med Outkast. Min vandringskompis fick däremot stå ut med "Här kommer alla känslorna på EN och samma gång" hela veckan...