• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Hjälp mig i mitt storhetsvansinne!

Självklart vill jag hjälpa till! :) Frippes fall är markerat på karta BD6. Jag har faktiskt tänkt skida i närheten inom kort. Beroende på hur det ser ut med tid och andra omkringfaktorer, så kanske jag kan göra en dagstur till Frippes fall och dokumentera det vintertid.
Hur gick det ? Kom du dit?

Håkan/Frippe

Nååå?

Håkan/Frippe
Jag är fortfarande IT-nisse på sagda ställe. Men det skulle inte hjälpa mig i det här fallet.

Allvarligt talat: Om Lantmäteriet hade så dåligt behörighetsskydd och kontrollsystem för de data som förvaltas, vem skulle då kunna lita på informationen?

/torbjörn

... Om Lantmäteriet hade så dåligt behörighetsskydd och kontrollsystem för de data som förvaltas, vem skulle då kunna lita på informationen?

Hahaha, vem skulle kunna lita på en myndighet som stadfäster egna påhittade namn åt välkända svenska fjäll med hjälp av främmande bokstäver hemmahörande i den serbokroatiska språkvärlden. :)

öringen;360483 sa:
Börjar bli tröttsamt, skriv insändare i morgontidningen istället vetja.

Nej, lika bra att tiga. Fjäll och andra saker som berövats sina namn kan man ju inte prata om.

Förresten, om majjen tar in någon bokstav från serbokroatiska i sitt "Frippes fall" kommer det antagligen lättare slinka igenom lantmäteriets "kontrollsystem".

En liten Hälsning från "Frippes fall".
Utsikten västerut mot Gorsacohkka är helt underbar vid fint väder.
Någon har glömt en tältspik och en fin sten som kanske skulle kunna slipas till ett smycke.
(Nu återstår att se om jag får med några bilder)

/ Bertil

Bilagor

• 2008-08-15, Abisko 339-2.jpg
    2008-08-15, Abisko 339-2.jpg
    294.8 KB · Visningar: 521
  • 2008-08-15, Abisko 357-2.jpg
    2008-08-15, Abisko 357-2.jpg
    296.5 KB · Visningar: 517
  • 2008-08-15, Abisko 341-2.jpg
    2008-08-15, Abisko 341-2.jpg
    231.1 KB · Visningar: 517
  • 2008-08-15, Abisko 364-2.jpg
    2008-08-15, Abisko 364-2.jpg
    47.2 KB · Visningar: 523
  • 2008-08-15, Abisko 359-2.jpg
    2008-08-15, Abisko 359-2.jpg
    298 KB · Visningar: 500

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg