Nu finns det på plats!Å fy så nyfiken jag blev! Ser med spänning fram emot nästa blogginlägg! Tänkte faktiskt på Frippes fall härmodagen och undrade om det hände något.
Frippe
Nu finns det på plats!Å fy så nyfiken jag blev! Ser med spänning fram emot nästa blogginlägg! Tänkte faktiskt på Frippes fall härmodagen och undrade om det hände något.
Hur gick det ? Kom du dit?Självklart vill jag hjälpa till! Frippes fall är markerat på karta BD6. Jag har faktiskt tänkt skida i närheten inom kort. Beroende på hur det ser ut med tid och andra omkringfaktorer, så kanske jag kan göra en dagstur till Frippes fall och dokumentera det vintertid.
Nååå?En kollegas man har varit IT-nisse på Lantmäteriet.
Det kan ju inte vara så svårt att smyga in en liiiten liiiten ändring i databasen. Jag kollar upp det.
Jag är fortfarande IT-nisse på sagda ställe. Men det skulle inte hjälpa mig i det här fallet.Nååå?
Håkan/Frippe
... Om Lantmäteriet hade så dåligt behörighetsskydd och kontrollsystem för de data som förvaltas, vem skulle då kunna lita på informationen?
Hahaha, vem skulle kunna lita på en myndighet som stadfäster egna påhittade namn åt välkända svenska fjäll med hjälp av främmande bokstäver hemmahörande i den serbokroatiska språkvärlden.
öringen;360483 sa:Börjar bli tröttsamt, skriv insändare i morgontidningen istället vetja.
Hur gick det ? Kom du dit?
Håkan/Frippe