Då talar ännu mer för ett Trangia 25 -kit. Så jag upprepar mig:... Och till Polar300 så glömde jag svara att det är tänkt till 4 personer
(i min åtgångsbeskrivning med 3 mål mat)...
Ett Trangia T25 (ta ett DuoSSAL om det blir ditt första Trangia, de håller i evighet och kan enkelt 'diskas' med sand e.dyl. utan att förfaras) + en 4,5L lägerkittel (för pasta till hela bandet) och även Multi-Disc samt Kittelstöd.
Denna eldar du med ett Optimus Polaris + PolarDawg2 tystbrännarhatt, sittande i en Trangia X2 brännarkopp (Trangias artikelnummer är 788205 för koppen lös). I alla normala fall så kör du med campinggasol (gasformigt eller flytande) men har möjligheten att köra alkylatbensin, lysfotogen, flygfotogen (eller diesel - när inget annat finns att få) helt efter eget huvud och önskan.
Detta är väl det perfekta köket om förutsättningen är både ett kök för beredskapsläge hemma och ett kök för uteliv med 4 personer. Med 4 personer ser ni lätt till att fördela bördan, då är inte kökets totalvikt (med bränsle!) något problem. Och är du ute ensam så tar du bara Polarisköket med benställning, gasbehållaren, den mindre kastrullen och tamojen - enkelt och lätt nog...
/Odd