Hjälm

Hjälm - bra men varmt ibland

JAg kör nästan jämt med Hjälm.

JAg tycker det är skönare och ser koolare ut.

Håller inte rktigt med om Sälen. Tycker hjälm börjar bli lagom "inne" i sälen nu. Ser fler och fler som kör med hjälm och jag har åkt där hela mitt liv.

Däremot tycker jag att hjälm kan bli himla varmt mot slutet av vintern. När backarna blir slask och solen ligger på. Dessutom har jag varit tvungen att ha pannband under min hjälm så det blev stekhett.

Ett tips vid val av hjälm är att fråga på skidorterna om man kan prova hjälmen innan. Brukar inte vara något problem. OFta har butikerna prov ex.

Nacken är ofta en svag punkt. Antingen drar det i nacken och blir kallt eller så blir det obekvämt för att den går för långt ner.

De billigare modellerna typ crazy creek. Är faktiskt helt hyfsade om dock lite "okoolare" än de dyrare. Men har man passform i dom så är dom kanon.

- Ptr

Att hjälm skulle vara "löjligt" är något jag inte håller med nu, med tanke på alla snygga modeller som finns nu, det är ju inte bara Jofas äggliknande varelser längre. Hjälmen jag har är en ProTech tror jag. Gillar hjälmen, man vågar mer, den värmer bra, om inte bättre än mössan, och inte minst, den skyddar.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
thureb Hjälm för tjockskalle. Telemark 2
Ola Å Mera hjälm Telemark 0
sailor Boeri Shorty hjälm Telemark 1
kjelken Hjälm Telemark 1
bergquist Var och vilken hjälm ska man köpa Telemark 4
Sökes: Långsmal hjälm Telemark 1
mafr Hjälm ? Telemark 2

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg