Jag håller på att planera och testa utrustningen jag skall använda till en 600 mil grusresa på mc från Uppsala-Nordkap-Trondheim-Uppsala i Juni. Testade bl.a. min nya sovsäck som jag inhandlat - fungerade bra. Däremot så var tältet inte helt bra. Det är ett 99 kronors tält från rusta eller något sånt.. Det som är bra med tältet är att det behöver bara två bågar och det är klart att användas. Det som inte är bra med det är att det blev väldigt fuktigt och så är det för kort. 200x180 och jag låg på diagonalen, ändå så kände jag tältduken mot sovsäcken. Fukten beror på att det är ett enväggstält har jag kunnat läsa mig till.
Så nu till saken. Jag skulle vilja ha ett tält som uppfyller dessa önskemål: Dubbelduk. Självstagande med bågar(inga spikar eller trådar som måste fästas). Minst 230cm långt. Snabbt att sätta upp. Vikten är mindre viktig även om det är en fördel som det är lätt. Får gärna vara ett budgettält.
Så nu till saken. Jag skulle vilja ha ett tält som uppfyller dessa önskemål: Dubbelduk. Självstagande med bågar(inga spikar eller trådar som måste fästas). Minst 230cm långt. Snabbt att sätta upp. Vikten är mindre viktig även om det är en fördel som det är lätt. Får gärna vara ett budgettält.