Hilleberg kostar så mycket för att de kan ta ut det priset utan att tappa kunder.
Vore ju ett helt vansinnigt företagande att sälja billigare än nödvändigt.
Vore ju ett helt vansinnigt företagande att sälja billigare än nödvändigt.
Har Addnature använt samma eminenta språköversättningsverktyg som Amazon använder..."flygplåt", "navstänger", flygarm och sparkstativ"😂Häromsistens kollade jag in ett MSR-tält modell Hubba NX. Sedan tidigare är jag bekant med Hillebergmodellen Suolo som väl ungefär motsvarar Hubba. Suolo kostar 9300 kr hos Hilleberg, Hubba NX kostar 6496 kr hos Addnature. Intrycket är att kvalitetsskillnaden är mycket större än priskillnaden. Hubba NX är för dyrt jämförelsevis. Det har enligt addnature iofs många finesser som säkert kostar, till exempel
* flygplåt belagd med Durashield och golv i badkaret
* ökade kontinuerliga korta sömmar och dubbelsydda sömmar
* integrerat system för navstänger med färgkodade clips
* Flygarm med sparkstativ och ventilationsluckor; Dragkedja på sidan
* Rörelsefrihet i huvudet och armbågarna under hela tältet
* anpassningsbar gummilott (rullande ingång och stjärnfönster)
* med mera...
www.addnature.com/msr-hubba-nx-talt-M127366.html?vgid=G388920#cgid=236275
I valet mellan dom här två modellerna så skulle jag ta Suolo även om det är dyrare.
Häromsistens kollade jag in ett MSR-tält modell Hubba NX. Sedan tidigare är jag bekant med Hillebergmodellen Suolo som väl ungefär motsvarar Hubba. Suolo kostar 9300 kr hos Hilleberg, Hubba NX kostar 6496 kr hos Addnature. Intrycket är att kvalitetsskillnaden är mycket större än priskillnaden. Hubba NX är för dyrt jämförelsevis. Det har enligt addnature iofs många finesser som säkert kostar, till exempel
* flygplåt belagd med Durashield och golv i badkaret
* ökade kontinuerliga korta sömmar och dubbelsydda sömmar
* integrerat system för navstänger med färgkodade clips
* Flygarm med sparkstativ och ventilationsluckor; Dragkedja på sidan
* Rörelsefrihet i huvudet och armbågarna under hela tältet
* anpassningsbar gummilott (rullande ingång och stjärnfönster)
* med mera...
www.addnature.com/msr-hubba-nx-talt-M127366.html?vgid=G388920#cgid=236275
I valet mellan dom här två modellerna så skulle jag ta Suolo även om det är dyrare.
Hehe, vilken rappakalja! Betalar enkom (nästan iaf) gladeligen 3000:- mer för att slippa den typen av översättningar.
"Flygplåt" - låter inte särskilt lättviktigt.
"Golv i badkaret" - snacka om att be om fuktskadeproblem.
Du blandar ihop vad jag menar;Nu är jag inte riktigt med i ditt resonemang. Även om tält från Hilleberg kostar mer än många andra tält så bryter företaget inte mot några lagar genom det. Massbojkott ifråga om tält låter i mina öron också främmande (men så klart kan ju alla som vill köpa något annat tält om man inte gillar Hilleberg). Den verkliga orättvisan finns nog att finna någon annanstans i samhället än i Hillebergs prissättning - men det är en helt annat fråga.
Du blandar ihop vad jag menar;
Masstalan är när många privatpersoner sammansluter sig i en juridiskprocess.
Om du själv skulle ha en affär med för stort varulager som tex nu med minskad köpkraft och man ej får sållt varan och du får ej sänka priset och du har inte råd eller kunskaper om hur du gör reklam till en låg kosnad och om du sänker priset under HB rekomenderade pris och därmed ej får några nya varor att sälja.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Hilleberg/Moontrail | Butiker och leverantörer | 2 | ||
Varför har inte Hilleberg blivit billigare? | Butiker och leverantörer | 119 | ||
Artikel om Hilleberg | Butiker och leverantörer | 0 |