Re: Re: Re: Re: Hilleberg old?
När jag är ute 'civilt' brukar jag ha en stor presenning att sova under som ett vindskydd. Detta dels för att jag inte har något tält ännu, dels för att det kan ta ett ganska stort antal personer (i alla fall 4-5 med packning), så det kan va bra att ha om man e ute med kompisarna.
Använder för övrigt oftast vanliga jeans, dock försvarets kängor om det skulle bevisa något för dig. Jag får skylla på pengabrist för en fattig student, inte helt osant.
Dessutom har jag ännu inte behov för ett riktigt tält, då det inte blir överdrivet många nätter ute per år, då oftast när det är tillräckligt varmt för att sova utan tyg över huvudet.
Tja, det var menat som lite skämtsamt. F'låt.walk_alone; sa:Det är givet att vissa är helt utan stil ute i markerna liggande under något plastskynke som en jävla beväring. Säket med försvarets övriga klädesplagg. Eller ännu värre med mancheterbyxor och gummistövlar! Skärp er för fan under en gran kan vem som helst sova. Skall man ligga med stil så får man åtminstone kosta på sig en vinge.
http://www.msrcorp.com/tents/images/heptawing_bottom.jpg
Jag har inte skaffat mig en Hille för att ha ett bra tält, bara för att få bättre credit så att jag kan visa mig ute på fjället två nätter per år. // Roland
När jag är ute 'civilt' brukar jag ha en stor presenning att sova under som ett vindskydd. Detta dels för att jag inte har något tält ännu, dels för att det kan ta ett ganska stort antal personer (i alla fall 4-5 med packning), så det kan va bra att ha om man e ute med kompisarna.
Använder för övrigt oftast vanliga jeans, dock försvarets kängor om det skulle bevisa något för dig. Jag får skylla på pengabrist för en fattig student, inte helt osant.
Dessutom har jag ännu inte behov för ett riktigt tält, då det inte blir överdrivet många nätter ute per år, då oftast när det är tillräckligt varmt för att sova utan tyg över huvudet.