Hennessy Hammock på vintern

det tråkiga med att vara arbetslös är man har för mycket tid att tänka efter, ex just nu håller jag på göra den ultimata lätt packningen, ex stället för tändare tar jag med bomel och eld hjärn, för tändaren kan ju ta slut och bommel kan man komprimera mycket, sen har jag massa såna små påssar man får ex när man köper skor m.m. som suger åt sig fukt, det lägger jag i bomuls påsen och där det inte ska vara fukt i, nä jag ska inte åka någon stans jag har bara tråkigt

Om man vill hålla lågt pris men ändå bra kvalitet och låg vikt (brukar vara en omöjlig kombination) så är det väldigt enkelt att sy sin egen hängmatta. Jag har gjort en kopia av warbonnet traveler med whoopie slings. Än så länge har jag dragit mig för att beställa tarp eftersom jag tycker det har varit vansinnigt dyra presseningar. Mha av denna tråd har jag insett att hennessy har billiga tarpar och att de skickar från UK så jag slipper ta priset x 10. Jag ska nog satsa på en enkel, billig och lätt assymetrisk tarp och offra lite av skyddet eftersom kommande långvandring är på varma breddgrader. Sen får jag se om det blir en Hex eller en typhoon för sämre väder. Man kan naturligtvis göra sin egen tarp också men jag är lite rädd för att inte få till "Catenery cut" dessutom blir prisskillnaden ganska liten jämfört med Hennessy.

Den hör modden bör ge lite trevligare utrymme under en liten tarp: http://www.hammockforums.net/forum/showthread.php?p=679586#post679586

Angående Under Quilt så har jag spånat lite på att köpa tyg och isolering på extremtextil.de det blir varken dyrt eller tungt. Sen borde man kunna fästa den med kardborre. Om man inte är noga med grammen (vilket jag är) så kan man ha en tjock UQ under alla säsonger. När du ligger hemma i din säng har du normalt väldigt mkt isolering under dig (bäddmadrass och vanlig madrass) men man blir inte överhettad trots att det är ca 18-22 grader varmt. Blir det trots allt för varmt så är det ju bara att ta av UQ,n.

Den är nog inget om man är lång skulle jag tro. I det klippet använder han Snukpak underblanket som jag har. Fantastiskt bra, smidig och varm.; tål dessutom väta. Nackdelen är att den är stor och tung. Väger över kilot och är ganska svår att komprimera.

det tråkiga med att vara arbetslös är man har för mycket tid att tänka efter, ex just nu håller jag på göra den ultimata lätt packningen, ex stället för tändare tar jag med bomel och eld hjärn, för tändaren kan ju ta slut och bommel kan man komprimera mycket, sen har jag massa såna små påssar man får ex när man köper skor m.m. som suger åt sig fukt, det lägger jag i bomuls påsen och där det inte ska vara fukt i, nä jag ska inte åka någon stans jag har bara tråkigt

Håller oxå på att klurar med lätt lösningar,riktigt trevligt nöjje måste jag säga..

Bode finnas nå halvtidslösning på jobb med full månadslön för jag har knapt nå pengar över till skogsprylar och än mindre tid när det är husrenovering o annat.. massa idiot hittepå man kommer på om man har jobb..

Räddinigen är att man kan hammocka i skogsgläntan bakom huset för tid och pengar har inte dykt upp till längre resor senaste 3åren..

Ska försöka komma iväg till femundsmarka 4-5 dagars tur i sommar annars blir de hänga i skogsgläntan..

Drömmer om att dra iväg i påsk o fiska havsöring en dag el två i singö,kanske tar med hammocken och övernattar..

Nej. Hennessys variant bygger på en underpad med ett överdrag (undercover) du spänner fast under. Sen finns det en överdel med lufthål du sätter på ovansidan (säljs separat tror jag. På så vis får du en "miljö" som håller dig varm. I den här tråden är det någon som är jättenöjd med den och testat ner till -8.

Snugpak underblanket är täcke du hänger fast under hammocken. Jag har testat den ner till -17 men har snackat med folk som har hållit värmen väl ner till -25.

Håller oxå på att klurar med lätt lösningar,riktigt trevligt nöjje måste jag säga..

Bode finnas nå halvtidslösning på jobb med full månadslön för jag har knapt nå pengar över till skogsprylar och än mindre tid när det är husrenovering o annat.. massa idiot hittepå man kommer på om man har jobb..

Räddinigen är att man kan hammocka i skogsgläntan bakom huset för tid och pengar har inte dykt upp till längre resor senaste 3åren..

Ska försöka komma iväg till femundsmarka 4-5 dagars tur i sommar annars blir de hänga i skogsgläntan..

Drömmer om att dra iväg i påsk o fiska havsöring en dag el två i singö,kanske tar med hammocken och övernattar..

jag drömmer om att åka till Trollstigen och vandra och campa med Hammock, problemet är ju jag har inget körkort så det blir ganska dyrt, men igentligen kan man nog inte ha med en bil på sågan tur, så det blir väl oka till ålesund sen ta buss där ifrån

http://www.google.se/search?q=norge...8HYn2sgauvNHXCw&ved=0CE8QsAQ&biw=1453&bih=909

Nej. Hennessys variant bygger på en underpad med ett överdrag (undercover) du spänner fast under. Sen finns det en överdel med lufthål du sätter på ovansidan (säljs separat tror jag. På så vis får du en "miljö" som håller dig varm. I den här tråden är det någon som är jättenöjd med den och testat ner till -8.

Snugpak underblanket är täcke du hänger fast under hammocken. Jag har testat den ner till -17 men har snackat med folk som har hållit värmen väl ner till -25.

i en av böckerna du fick av mig så visar dom hur man gör en underblanket av en sovsäck

Kanske kan vara att projekt om du ändå har mycket tid på dagarna. Du behöver bara en symaskin och elastiskt band. Sy i kanaler längst med varje sida och trä i tråden. Fixat! Sen kan du ju sy i kanaler längt kortsidorna om du verkligen vill få upp värmen.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
vermi Hennessy Hammock med ett uppblåsbart liggunderlag? Bo och sova 7
Hookahey Hennessy hammock classic Bo och sova 3
behedwin Hennessy hammock, hål i regnskydd Bo och sova 6
fotografiskt Modifieria Hennessy Hammock Bo och sova 7
pyre Erfarenhet av isolering till Hennessy Hammock? Bo och sova 11
mazzej Clark Jungle Hammock eller Hennessy Hammock? Bo och sova 8
carfly Underquilt till Hennessy Safari Deluxe Zip XXL (stor) Bo och sova 3
xstaystrayx Underquilt till Hennessy Safari Azym Zip Bo och sova 1
vindman Hennessy Hammocks via England Bo och sova 11
Närken Hammock för 2 personer Bo och sova 1
frippe1976 Någon som testat Haven tents (hängmatta)? Bo och sova 4
behedwin IKEAs hängmatte-stativ - funkar den bra för Hennesy hammock? Bo och sova 4
fitur Topquilt till hammock - Svenska eller närliggande återförsäljare Bo och sova 0
tango Definiera hammock för mig Bo och sova 36
athorn Ticket to the moon lightest hammock 228g Bo och sova 1
_tobbe_ Upphängning hammock! Bo och sova 13
_tobbe_ Mackenzie hammock! Bo och sova 0
_tobbe_ Nät DD hammock! Bo och sova 3
paddla Hur kallt blir hängmatta / hammock? Bo och sova 9
Rasku89 Tips på bra dun-underquilt till hennesey hammock! Bo och sova 16
såg Någon med erfarenhet av snugpack troppical hammock. Bo och sova 1
såg Någon som har erfarenhet av bushman hammock. Bo och sova 2
såg Är Hammock något bra för en som rör sig mycket på natten? Bo och sova 5
Cuba Cola Hammock, please help Bo och sova 3
Handyman Hammock tips med packning Bo och sova 3
DoktorGlas Hammock + quilt + liner = true? Bo och sova 11
DoktorGlas Sestrals Blanket i hammock Bo och sova 3
DoktorGlas Hammock till mig Bo och sova 59
poijjan Liggunderlag för hammock (och tält) Bo och sova 1
avslutmedlemskap0904 Snugpak hammock Bo och sova 0
ExInferis Tält eller hammock på Sörmlandsleden Bo och sova 9
behedwin Cumulus Underquilt (selva 600) - Hammock (hennysys hammock) Bo och sova 3
majjen Hammock + tillbehör Bo och sova 30
vandrafjäll sea to summit ultralight hammock Bo och sova 2
eclipsetomte Underblanket till Hennesy Hammock Bo och sova 2
Cryfish Ryggsäck till hammock Bo och sova 5
behedwin Vilken underquilt har ni till eran hammock? Bo och sova 4
eclipsetomte Tips och trix hammock Bo och sova 16
K-J A Exped ergo hammock liggunderlag minst 2dm? Bo och sova 2
behedwin Hammock : vad sover ni på? I och under? Bo och sova 9
eclipsetomte Ny - Ska jag köpa hammock? Men vilken? Bo och sova 20
behedwin Hammock - Hålla värmen under? Bo och sova 5
Roger Norling Warbonnet Blackbird XLC Hammock Bo och sova 1
Hookahey Amok Draumr 3.0 hammock Bo och sova 25
Mistir Hammock för nybörjare Bo och sova 24
fekki DD Frontline Hammock, DD Travel Hammock eller Hennesy Explorer deluxe Zip? Bo och sova 1
MAW Cellplast i Hammock?! Bo och sova 1
Mattias1981 liggunderlag till hammock?? Bo och sova 2
Vandringshyveln Hammock upphägning? Bo och sova 7
fotografiskt Warbonnet Ridgerunner Hammock med Spindrift sock Bo och sova 13

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg