Har som så många varit en ofta återkommande kund under många år, många tiotusentals kronor har det blivit över den tiden. Men, nu är det slut mellan oss. Allt p.g.a. 59 kr...
Var ute i helgen, skulle sätta igång köket, inget gasflöde. Skruvar fast anslutningen lite hårdare, fortfarande ingen gas. "Hm... Konstigt" tänker jag, byter tub och nu funkar allt galant.
I dag, Naturkompaniet i hörnet Kungsgatan/Norrlandsgatan, kommer in med min tub, följande dialog utspelar sig, R, det är jag Rickard, F försäljaren
R: "Hej, det verkar vara något fel på den här tuben, det kommer ingen gas ur den"
F; "Hm, det verkar som den är lite skadad, nertryckt här i anslutningen"
R: "Ja, när det inte fungerade så skruvade jag ju ner munstycket lite hårdare, då pressades den ju ner"
F: "Ja, det är tyvärr inget jag kan göra något åt"
R: "Nej, jag trodde såklart inte att du kunde laga den, jag tänkte byta den"
F: "Har du kvitto?"
R: "Nej, det är ju inget man brukar spara direkt, ett kvitto på en gasoltub för 59 kr..."
F: "Det här är inget Primus kommer ta ansvar för, tuben är ju skadad i anslutningen"
R: "Ja, det klart, när det inte kom något gas så skruvade jag ju åt den lite hårdare sa jag, sen funkade ju den andra tuben utan problem när jag bytte"
F: "Tyvärr, vi kan inte byta den utan kvitto, vi kan inte gå till Primus med en skadad burk".
Ridå. 59 kr, en skitsak ekonomiskt men en stor sak när det gäller hur jag vill bli bemött som kund. Nu tänker jag utnyttja min konsumentmakt och i fortsättningen lägga alla (och de är många) investeringar i friluftsprylar på andra ställen än hon Naturkompaniet. Inget ni förmodligen bryr er om, det gör väl ingen skillnad i det stora hela men nu när jag gör slut tänkte jag att ni och alla andra skulle få veta varför.
Tack och hej Naturkompaniet.
/Rickard
Var ute i helgen, skulle sätta igång köket, inget gasflöde. Skruvar fast anslutningen lite hårdare, fortfarande ingen gas. "Hm... Konstigt" tänker jag, byter tub och nu funkar allt galant.
I dag, Naturkompaniet i hörnet Kungsgatan/Norrlandsgatan, kommer in med min tub, följande dialog utspelar sig, R, det är jag Rickard, F försäljaren
R: "Hej, det verkar vara något fel på den här tuben, det kommer ingen gas ur den"
F; "Hm, det verkar som den är lite skadad, nertryckt här i anslutningen"
R: "Ja, när det inte fungerade så skruvade jag ju ner munstycket lite hårdare, då pressades den ju ner"
F: "Ja, det är tyvärr inget jag kan göra något åt"
R: "Nej, jag trodde såklart inte att du kunde laga den, jag tänkte byta den"
F: "Har du kvitto?"
R: "Nej, det är ju inget man brukar spara direkt, ett kvitto på en gasoltub för 59 kr..."
F: "Det här är inget Primus kommer ta ansvar för, tuben är ju skadad i anslutningen"
R: "Ja, det klart, när det inte kom något gas så skruvade jag ju åt den lite hårdare sa jag, sen funkade ju den andra tuben utan problem när jag bytte"
F: "Tyvärr, vi kan inte byta den utan kvitto, vi kan inte gå till Primus med en skadad burk".
Ridå. 59 kr, en skitsak ekonomiskt men en stor sak när det gäller hur jag vill bli bemött som kund. Nu tänker jag utnyttja min konsumentmakt och i fortsättningen lägga alla (och de är många) investeringar i friluftsprylar på andra ställen än hon Naturkompaniet. Inget ni förmodligen bryr er om, det gör väl ingen skillnad i det stora hela men nu när jag gör slut tänkte jag att ni och alla andra skulle få veta varför.
Tack och hej Naturkompaniet.
/Rickard