Hej då Haglöfs.

Nu blir jag orolig, mina byxor som har hängt i garderoben några år har oförklarligt krympt. Jag får inte ens igen knappen i midjan. Detta trots att jag röstade på socialdemokraterna. Vad är det som händer....

Som man säger, "bara för att du är paranoid betyder det inte att du inte är förföljd".

Detta är enligt min åsikt oerhört klarsynt. Sen gäller förstås att bara för att det inte är bevisat att man inte är förföljd, så betyder det inte att man är det. Men ändå - det var i det närmaste ett bevingat ord!

"Just because you're paranoid doesn't mean they aren't after you" är ett citat från boken Moment 22. Hos den yngre generationen är det Kurt Cobain som gjorde citatet bevingat i låten Territorial pissings.

Jag hoppas och tror att det finns mer än en bild av Sverige. Det som oroar mig lite är väl i så fall att människor har svårt att se mer än sin egen bild, det finns strömmar i samhället som kräver mer av konformitet och att det ska finnas en norm för vad som är rätt och fel.
Den nu rådande dogmen är "vit, smal och arbetsvillig", alla som inte faller in under den modellen är i ett utanförskap och utnyttjar systemet. Har man dessutom fel hudfärg så kan man åka "hem dit där man kommer ifrån och inte komma hit och leva på bidrag"!

Folkdräkter ersätter bruna skjortor och trampet av fötter i takt växer sig allt starkare...

Med såna stämningar i ett samhälle så är kanske det enda vettiga att bosätta sig i bilen så man är beredd att fly när turen är kommen till en själv för att bli vägd och bedömd.

Har man dessutom fel hudfärg så kan man åka "hem dit där man kommer ifrån och inte komma hit och leva på bidrag"!

Nu ska vi väl ändå bromsa oss. mig veterligt fick SD inte egen majoritet i senaste valet. Vilket iofs bevisar att det finns mer än en åsikt i det här landet.

så tror inte du behöver sitta i bilen och vänta på att fly.

Nu ska vi väl ändå bromsa oss. mig veterligt fick SD inte egen majoritet i senaste valet. Vilket iofs bevisar att det finns mer än en åsikt i det här landet.

så tror inte du behöver sitta i bilen och vänta på att fly.

Köp skokräm, måla dig svart och åk till Malmö i kväll om du törs. SD har legitimerat hatet. " Arbeit macht frei" eller "arbetslinjen" är samhällets enkla lösning på den ekonomiska nedgången.

Världen är svart eller vit och vi är i krig i Afghanistan mot terrorismen.

Biggest looser är den som är sämst på att banta, saknar jobb eller är sjuk. In i ledet eller bli liggande, tro inte att jag kommer att hjälpa dig på fötter, ramlar du så är det helt enkelt för att du är för lat för att gå med oss in i framtiden och lyckan.

Spiralen HAR börjat snurra.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg