Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Nej, folkdräkter, folkdans och knätofsar. Ett populärt inslag i bilden av Sverige idag. Bruna skjortor tillhör en svunnen tid. Den nya tiden kräver nya kläder, nya benämningar och nya lagar. Hylla det "genuint svenska" och var arbetsam så är du i innanförskapet. Det här är ingen historielektion så Goodwin har inget med detta att göra.
Goodwins lag är ju redan uppfylld i tråden. Bruna skjortor och tramp kvalar självklart in som "a comparison involving Nazis".
För att spinna vidare på det där med folkdräkter och gammeldans (jag anser att trådstartarens öppet-köp-ärende är utrett och att hans paranoida psykos är för svårdiskuterad) så är det ju väldigt intressant att SD är så förtjusta i dem. Det vi kallar "gammeldans" är ju utländska modedanser från ganska modern tid, som konkurrerade ut de klassiska svenska danserna. Och folkdräkter är ju också ett ganska sent påhitt, ett ganska sökt sätt att precis som de andra länderna vid den tiden försöka hitta en egen nationell och regional identitet. En utländsk trend. Usch.
Om vi ska skydda den svenska kulturen så borde vi ju rikta in oss på den utländska kultur som påverkar oss mest. Det är ju knappast så att somaliska bönders kultur har besudlat vår stolta nordgermanska kultur ens en bråkdel så mycket som den anglosaxiska nöjesindustrin har gjort.
Vi bör till exempel förbjuda anglosaxiska förnamn som "Jimmy". "Joar" kan man heta istället, det är ett svenskt namn.
Jo, öppet köp gick ut den 17/10, om inte utrett så är det i alla fall överspelat. Vad mitt hälsotillstånd beträffar så påverkas det inte nämnvärt av upprepningar och önsketänkande. Men skriker man det tillräckligt högt och många gånger så kanske nån tror på det, men inte mer än så.
Nu blir jag orolig, mina byxor som har hängt i garderoben några år har oförklarligt krympt. Jag får inte ens igen knappen i midjan. Detta trots att jag röstade på socialdemokraterna. Vad är det som händer....
Var inne på Haglöfs hemsida för ett tag sedan och trodde tråden handlande om något helt annat. De hade nästan inget sortiment kvar. 2009 tror jag toppen var med flera varianter av til exempel barrierjackan.
Köpte en Barrier Jacket i deras nyöppnade butik på premiären den 17/9 och efter lite prövande och testande (dock oanvänd) av olika kombosar kändes det som att jag ville ha en storlek mindre och gick för att byta, men icke sa nicke, utan de där medhängande lapparna gick det inte.