Hårt väder förekommer!

Har du något ansvar?

Ty jag finner det ngt grälsjukt att starta två trådar i likartade ämnen - vem orkar hålla reda på vad som sagts var? Du talar om ansvar, men sådant avgörs inte av dig utan i rättsliga instanser. Och du finner det olämpligt att utsidan länkar till fjaderlatt.se. Nå, det ska du ta upp med site-ägaren
direkt
och ogillar han dina synpunkter kan du ju straffa honom hårt och grymt genom
att lämna forumet. Osäkert om han överlever det.

Hur skulle det gå om alla uppträder ansvarsfullt här i världen enbart när de hotas med en domstolsprocess?

Nä det troliga är att siteägaren inte bryr sig om mig och därför tog jag upp detta i forumet.

Trådarna har lite olika inriktning. I denna tänkte jag främst samla exempel, både de som jag hittat och egna upplevelser som andra bidragit med, på dåligt väder i fjällen eftersom fjäderlättarna och andra extrempackare tycker att det händer så sällan att man kan strunta i det alternativt att om det blir dåligt väder så går det bra ändå.

I tråden på Bo och sova tänkte jag diskutera lämpligheten i Fjäderlätts överdrifter när det gäller tält och kalfjällsbruk.

Klämkäcka kommentarer eller smileys förtar inte grundbudskapet från Fjäderlätt som är att det är onödigt med rejäla tält på kalfjället eftersom det nästan aldrig blir riktigt dåligt väder och eftersom komforten är lika bra i tarptälten.

Jag tycker också det är märkligt att envisas med nedsättande epitet när de flera gånger upplysts om deras olämplighet. Jag gör därför tolkningen att de står för vad de tycker. Det kan du och andra tycka vad ni vill om.
 
Liknande trådar

Liknande trådar