Jag tycker att det finns all anledning att ställa frågor som TS gör. Det är ju inte direkt ovanligt förekommande med bluffbutiker som har som enda syfte att lura av dig dina pengar. Och även om det inte är ett rent blufföretag så har man all rätt att ifrågasätta seriositeten om företagets hemsida är hafsig och full av stavfel.
Jag handlar en del på nätet, såväl fotoprylar som friluftsprylar och självklart gör jag ju lite research innan jag betalar in pengar till ett företag som jag inte känner till sedan tidigare. Ofta räcker ju en googling, men ibland kan det vara idé att fråga på forum också. Det behöver ju inte röra sig om ett rent scam-försök utan helt enkelt handla om att man är intresserad av företagets förmåga att t ex leverera varor man beställt eller hur de hanterar returer.
http://www.idg.se/2.1085/1.83578
http://www.idg.se/2.1085/1.202411/10-knep--sa-avslojar-du-bluffbutikerna-pa-natet
Du är ju fri att tycka vad du vill,men att utröna om det är en "bluffbutik" utifrån hur de stavar tror jag är är en dålig och osäker metod.Att kolla upp en butik är sunt och det gör väl de flesta,att då
systematiskt sålla bort de som råkar innehålla stavfel är ju bara löjligt.
Alla kanske inte är lika duktiga som vad ni är?
Jag har handlat produkter både privat och yrkesmässigt i stor skala från hela världen först via brev sedan via fax och sedan via dator sedan tidigt 90-tal och jag har ALDRIG blivit lurad.
En enda gång har beställd och betald vara uteblivit,detta från USA ungefär 15 år sedan.Företaget skulle förmodligen enligt era normer klassats som extremt obskyrt men de
ställde upp till 100% trots att de inte hade behövt göra detta då jag inte försäkrat denna försändelse och den hade förmodligen blivit stulen på vägen.
Att handla med andra människor och andra länder kräver en viss kunskap/känsla,att grunda denna förmåga enbart på hur motparten stavar är otroligt inskränkt och förmodligen helt felaktigt.
Att företag där felstavningar förekommer skulle vara sämre då det kommer till returer låter ju helt befängt.Är en dyslektiker eller en invandrare automatiskt sämre då det kommer till att omhänderta en missnöjd kund?.Skulle inte tro det!.
Det är ju rent idiotiskt att överhuvudtaget påstå något sådant,min uppfattning är att tex invandrare är väldigt tillmötesgående när det gäller äffarsuppgörelser.Då de ofta inser att en nöjd kund berättar till sina bekanta att "där" satt det inte fast när det gällde.
Jag har många exempel på där "etablerade" och "välrenomerade" svenskaföretag har behandlat
förhållandevis stora och trogna kunder på ett utomordentligt småaktigt sätt.