Handla från USA

Hej!

Någon som har erfarenhet från att handla grejer över internet från USA? Hur dyra avgifter kan man räkna med som ska in till vår kära stat? Jag är en patriot och skulle inte handla från annat land om de grejer jag ska ha inte fanns att få tag på på annat ställe än i annat land. I detta fallet USA.

Så finns det någon som har bra förstahands information från egna erfarenheter. Behöver ju inte ha vart outdoor grejer man handlat. Det jag ska ha är en speciell softshell tröja jag bara hittat där.

Behöver inga tips på andra grejer jag kan köpa här i sverige. Bara svar på frågan.

MVH / Henrik.

PerHenrik; sa:
Hej!

Någon som har erfarenhet från att handla grejer över internet från USA? Hur dyra avgifter kan man räkna med som ska in till vår kära stat? Jag är en patriot och skulle inte handla från annat land om de grejer jag ska ha inte fanns att få tag på på annat ställe än i annat land. I detta fallet USA.

Så finns det någon som har bra förstahands information från egna erfarenheter. Behöver ju inte ha vart outdoor grejer man handlat. Det jag ska ha är en speciell softshell tröja jag bara hittat där.

Behöver inga tips på andra grejer jag kan köpa här i sverige. Bara svar på frågan.

MVH / Henrik.

Om du verkligen vore patriot så skulle du väl inte bry dig om vad det kostar?

Du åker på moms 24% och tullavgift plus ev. avgifter beroende på speditör.
Om du nu vill ha förstahandsinformation är det väl bättre att kolla med tullverket direkt?
/Holst
Ps. Masspostning är aldrig snyggt.
[Ändrat av BaseCamp 2005-05-17 kl 14:57]

PerHenrik; sa:
Hej!

Halloj,

Du får gå efter principen att ju dyrare desto bättre, för då får du ju pröjsa mer i svensk moms => mer pengar till svenska staten. Även tullavgifter är av godo.

//G

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg