Grymt tack!
Iom att snakeskin ingår när man köper en Hennessy så blir prislappen ungefär densamma. Valde du bort den pga avsaknad av double layer och möjlighet att lägga på backen?
Jag försökte bara hitta två alternativ som hade variation. Hennessys deluxmodeller är jättefina. Om du dessutom köper Hextarpen får du en hammock för fint väder och en för busväder. Det finns för övrigt en Hennessy som har dubbel botten. Den går att köpa i Sverige dessutom, men är tyvärr i dyraste laget kan jag tycka. Dock får du den där Bubble pad på köpet då.
Det är som Omnes säger. Man kan kombinera det bästa av alla världar här. Jag har en Hennessy tarp, En Warbonnethammock och en UK-hammocks underquilt. I min hammock finns dubbel botten så där lägger jag en Bubble pad från Hennessy sommartid eller i underquilten vintertid om det blir riktigt rejält kallt.
Så...
Om du köper en HH Djungel Deep Zip, en UK-hammocks winterquilt, en Hex Tarp (och får en Bubble pad på köpet) hamnar du på 4786 kr.
Men då har du en riktig top notch hammock som fungerar vart du än befinner dig i världen så länge du håller dig nedanför trädgränsen.