Häftigt issnurra!

Som Thure skrev så är väl inte det här fenomenet så otroligt ovanligt. Jag har hört talas om det flera gånger i Sverige bara de senaste åren.

Fast det förändrar ingenting.. jag borde ändå ha hört om det tycker jag. Bor ju fortfarande mindre än en km från bron.. om man gå såm rettest.

Minns inget i paltbladet om det heller. Får hoppas det händer igen då.. och att jag inte missar det då.

Har pratat med far min, det är hemst vad minnet kan spela en ett spratt. Det var faktiskt under 80-talet och det var uppåt en mil från Älvsbyn. Min förklaring är att jag var ung och att det var ett tag sedan. :)

Mvh /Joel

Jag har sett ett liknande fenomen i liten skala en gång, men den roterande cirkeln var bara 20-30cm i diameter.

Roligast i artikeln tycker jag är när han skriver att snurran ligger rakt ovanför en bra fiskeplats. Hade jag en bil och en GPS så skulle jag lägga till en ny waypoint och sen gå hem och binda torrflugor...

Jag antar att det var något liknande dessa du såg. Du kan kolla på några fina bilder på följande sida. Gå till Issnurra.

http://www.sssk.se/ordbok/getbilder.asp

Mvh /Joel

Jag har sett ett liknande fenomen i liten skala en gång, men den roterande cirkeln var bara 20-30cm i diameter.

Roligast i artikeln tycker jag är när han skriver att snurran ligger rakt ovanför en bra fiskeplats. Hade jag en bil och en GPS så skulle jag lägga till en ny waypoint och sen gå hem och binda torrflugor...

Nån liten skitharr går det väl att dra upp där ;)

Har pratat med far min, det är hemst vad minnet kan spela en ett spratt. Det var faktiskt under 80-talet och det var uppåt en mil från Älvsbyn.
Det var ju för väl, då var det säkert innan jag flyttade hit 1988 :)

De har ju missat åvanavattn i den där listan!

Nån liten skitharr går det väl att dra upp där ;)
Säkert finns det en och annan liten skitöring åxå ;)

Nu Polarnatt kryper jag till korset och ger dig (ditt minne) upprättelse ;)

Jag håller på röja i allt gammalt sparat, och öppnade nyss äldste sonens "Händelsebok" från ht-94. Han var 7 år och strax före jul har han skrivit: "snurrande isflak i pite älven den var 50 meter i diametern. den snurrade som klockan." Sedan har han ritat hur den såg ut.

Den som spar han har... minnet kvar :cool:

:) Tack för det! Ibland blir man duktigt osäker på sitt eget minne. Tur att det ibland dyker upp sådana här fina källor som kan berätta hur det verkligen var.

Mvh /Joel

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg