1. Ja, risken fanns från början men efter att jag förklarat för honom hur jag personligen tänker så borde han vara av en sådan kaliber att han ändrar sig och erkänner sitt misstag. Detta skedde dock aldrig.1. Men i det här fallet så tror jag att det är fullt möjligt att säljaren, i en kombination av girighet och bristande logik, helt enkelt inte fattar.
2. Folk som vill ha en del av kakan fast det bara är i närheten av de som står för prestationen, har det aldrig varit ont om.
3. Man kan tycka att tråden är en överreaktion och att det är fult och fel att hänga ut nån - och utan att gå in på den frågan...
4. så är det ju förstås så att denna ev övereaktion och åtgärd naturligtvis inte påverkar fraktkostnaden. Fraktkostnaden var i det här fallet 55 kronor, och det är köparens skyldighet att skicka pengarna så att säljaren kan betala frakten åt köparen med dessa pengar. Några andra belopp är ju faktiskt aldrig aktuella eller en del av affären. Det tycker jag faktiskt att de flesta borde inse - åtminstone om de funderar en liten, liten stund.
5. Icke desto mindre kan jag dock förstå att säljaren, liksom några i den här tråden tycker att man kan se 28-kronorspåslaget som korrekt, och inte ett sätt att passa på att tjäna 28 kr bara för att man kan.
2. Sannerligen inte .
3. Jag hade tänkt över den här frågan ganska ingående innan jag postade här. Varför jag slutgiltigen valde att göra så beror på ett antal orsaker. Några av dem är att säljarens alias faktiskt inte hänger ut honom som fysisk person, utan som en bedräglig figur i samband med Tradera-affärer.
Ytterligare en orsak var att jag ville varna andra från denne och slutligen att det i hans argumentation inte fanns ett uns av ödmjukhet och social kompetens. I det läget gav jag således fanken i att vara diskret och medkännande.
4. Amen.
5. Jag inser att folk kan se det så. Däremot kan jag inte förstå det .
~Paul~