Hej,
Lyfter den ursprungliga frågan lite: Funkar plaggen inte bättre än så här eller är det fel på dom?
/Lars
Jag tycker om mina PacLite-plagg (använder inget annat). Tänker inte babbla, tråden är lång nog, så här är mina korvören:
* Jag är ett svetto, så brist på svettångor är det inte.
* På en fyradagarstur i Milford på NZ som regnar nåt vansinnigt, var jag 100% torr, och jag var den enda. Där var gott om galon och vaxad bomull, inget funkade.
* Eftersom de är PacLite så tar jag av skalen när det inte regnar och stuvar undan dem. Baske mig om jag tänker gå och bli jobbigt varm om det inte regnar. Kanske därför de funkar för mig. Skulle inte vara lika lätt med rejälare plagg.
* Om ett plagg faktiskt, på riktigt, läcker så misstänker jag alltid sömmar/tejpning/tillverkning. Membranen har jag sällan sett fallera, och jag umgås i kretsar där det finns mycket goretex.
Så frågan "funkar de inte bättre än så här", med de svar som givits i tråden, skulle jag besvara med: Nej. De funkar bra om man minns att de är täta regnplagg som släpper igenom lite svettångor, inte dygnetruntplagg för alla upptänkliga klimat och aktiviteter. Sådana plagg finns inte. Variera klädseln efter omständigheterna.
Tjipp /E.