GoLite Shangri-La 5

En av säljarna angav bl.a. "blue" som färgalternativ. Har hilleberg haft blå tält?

Om hilleberg görs i Estland har jag svårt att se detta som fabrikers överproduktion för svart marknad. Det bör handla om rena kopior och dessa kan vara allt från rent skräp till riktigt bra men tyvärr är nog det första alternativet mest troligt.

Absolut! Att köpa hilleberg från den sidan är inte att rekommendera..

Som sagt, har sett andra beställa luxetält från ovan nämnda sida med gott resultat.. Är det bara rat som kommer med fedex så blir det ett 1200 kr dyrt lektält till grabben.. :)

Jag föll till slut till föga för habegäret och beställde ett golite shangri-la 5. Får se om jag blir så nöjd som jag hoppas med det :).

Berätta gärna....

Jag är också sugen på ett golite Shangri-La 5, då familjen numera består av 4 personer , en 4-åring och en 5 mån bebis. Känns som vi kommer växa ur marmots limelight 3, i sommar. Så alternativet med golite Shangri-La 5 lockar berätta gärna hur nöjd du och familjen blir.

Vi kommer nog inte hinna testa det särskilt seriöst förrän i augusti, men vi kommer iaf att spänna upp det och kolla lite direkt, så ett första intryck kan jag ju förmedla iaf :).

En av säljarna angav bl.a. "blue" som färgalternativ. Har hilleberg haft blå tält?

Om hilleberg görs i Estland har jag svårt att se detta som fabrikers överproduktion för svart marknad. Det bör handla om rena kopior och dessa kan vara allt från rent skräp till riktigt bra men tyvärr är nog det första alternativet mest troligt.

Ja det måste vara kopior. Hilleberg sys väl i sverige? Man blir ju inte sugen på att köpa ett begagnat hillebard. Borde vara rätt lätt för halvkriminella att köpa kopior från kina och sedan sälja som begagnat på Blocket.

Jag föll till slut till föga för habegäret och beställde ett golite shangri-la 5. Får se om jag blir så nöjd som jag hoppas med det :).

Hur funkar det här med att det är mesh hela vägen till "badkarsgolvet"? Det borde smita in väldigt mycket vind om det blåser mycket. Verkar ju grymt i övrigt.

Golite Shangri-La 5

Hur funkar det här med att det är mesh hela vägen till "badkarsgolvet"? Det borde smita in väldigt mycket vind om det blåser mycket. Verkar ju grymt i övrigt.

Jag har ett sådant tält och använde det i Sarek förra året. Det fungerade mycket bra, mycket stabilt i vind, men precis som du antar så blåser det in en del när det är riktigt blåsigt ute. Inte värre än det var ok. Ståhöjd i tältet är väldigt skönt. Att få in 5 personer som Golite säger fungerar knappast, 2 vuxna och 2 barn fungerar säkert utmärkt (med innertält). Utan innertält blir ju platsen naturligtvis bättre.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg