Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Är du i Sarek? Uppe på någon högslätt?
Kan det vara torra löv du trampar på? Ifall det är torra löv kan du befinna dig lite varstans. Men ifall det också är ett fjäll, men något saknas så gissar jag på att du går på fulufjället, där det saknas renar, och det finns löv då trädgränsen ligger högt.Inte Sarek och inte snö. Det här är speciellt för fjäll där något saknas.
Helt rätt! Det är Fulufjället. Men inte löv! Vad är det för något som växer på Fulufjället i avsaknad av renar?Kan det vara torra löv du trampar på? Ifall det är torra löv kan du befinna dig lite varstans. Men ifall det också är ett fjäll, men något saknas så gissar jag på att du går på fulufjället, där det saknas renar, och det finns löv då trädgränsen ligger högt.
Lavar! ?Helt rätt! Det är Fulufjället. Men inte löv! Vad är det för något som växer på Fulufjället i avsaknad av renar?
Jammen ja!! Nu var det förra helgen och tidigt på sommaren så inga heltäckande mattor än även om sommaren är extremt tidig i år. Men ändå så pass att det sticker ut. Det är ett speciellt ljud och en unik, mjuk känsla att gå på.Lavar! ?
Väldigt kreativt med ljudgåta!Jammen ja!! Nu var det förra helgen och tidigt på sommaren så inga heltäckande mattor än även om sommaren är extremt tidig i år. Men ändå så pass att det sticker ut. Det är ett speciellt ljud och en unik, mjuk känsla att gå på.
Ifall det är så lite snö däruppe så får jag nästan bege mig dit nu på nationaldagen!
Jag börjar få ont om bilder, så jag lägger upp en enkel att gissa på.
Bilagor
Jovvist är den tagen på fulufjället Men eftersom det är en bild så vill jag också ha ungefärlig plats där bilden är tagen.Ja det där kan ju mycket möjligt också vara Fulufjället..?
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg