Gissa position

Den sista bilden föreställer Sitasjaurestugorna, så jag förmodar att badkaret återfinns bland pölarna i det dämda landskapet nedströms desamma.

Den sista bilden föreställer Sitasjaurestugorna, så jag förmodar att badkaret återfinns bland pölarna i det dämda landskapet nedströms desamma.
Sitasjaure stämmer bra. Badkaret fanns strax intill stugorna och hade tillräckligt med flöde för att hålla vattnet klart och tillräckligt lite flöde för att det skulle bli varmt.

Nästa bild är din!

Det kan vara taget syd-sydväst om samevistet vid Guojujavri. Inte långt från kungsleden norr om Sitasjaure?

Så är det, även om jag skulle säga mer ost än norr och det är ändå en bit till just Kungsleden; röset i första bilden markerar Nordkalottleden. Mer specifikt är fotoplatsen på slätten mellan Áinnajohka och Áinnavárdu (som är den gröna höjden i första bilden), så vi har bara rört oss några kilometer från den förra gåtan.

Jag hittade samebyn på kartan ocjh när jag sökte på den närliggande sjön kom en blogg från utsidan upp som visadeett foto med en kanotist släpandes sin kajak uppför denn sluttning i riktning mot Kaitumälven !

Jag har inte tillgång till någon användbar bild i helgen. Kan någon fortsätta tråden är jag tacksam !

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg