Även här rätt storleksklass på sjön och jag kan hålla med om att bilden påminner om Stuor Dáhtá, men vi ska längre söderut.Stuor Dáhtá?
Kan skicka med en bild till på landskapet, en bit längre österut efter samma stig.
Även här rätt storleksklass på sjön och jag kan hålla med om att bilden påminner om Stuor Dáhtá, men vi ska längre söderut.Stuor Dáhtá?
Jag håller med om likheterna där också fjällens höjd överensstämmer väl, dock ska vi söderut från Ankarvattnet. Sjön är större än Överflyn men mindre än Ankarvattnet samt ligger mer otillgängligt.Det är likt naturen runt Korallgrottan. Så kanske Överflyn/Ankarvattnet?
Gråsjön vid Skäckerfjällen?Jag håller med om likheterna där också fjällens höjd överensstämmer väl, dock ska vi söderut från Ankarvattnet. Sjön är större än Överflyn men mindre än Ankarvattnet samt ligger mer otillgängligt.
Det är längre norrut än Gråsjön. Men framförallt är det längre österut.Gråsjön vid Skäckerfjällen?
Det är längre söderut.Stor-väktaren?
Stor-Fulvurn är rätt!Försöker sammanfatta:
Vi är någonstans mellan Stor-Väktaren och Gråsjön när det gäller latitud. Det finns en stig i sydöstlig riktning från sjöns södra utlopp. Fråga: Finns stigen markerad på "Min Karta"? Och av ledtrådarna så verkar det vara en del myr om man rör sig sydöst om sjön? Verkar också som att den inte ligger i anslutning till en väg då sjön är lite otillgänglig?
Jag drar till med en chansning på Hemvattnet i Jougdadalen alternativt Stor-Fulvurn i Hotagen.
Stor-Fulvurn är rätt!
Vi gick dit från Siverflykojan som ligger vid den närmsta grusvägen österut, ca en mils vandring på en emellanåt otydlig stig ner till Stor-Fulvurn/Storån, över många myrar och ödsliga orörda granskogar 🙂
Jag är kanske helt fel ute, men en sjö som jag tycker ser ut att stämma med kartan är Mansjön i Skäckerfjällen, isf kan fotot vara taget efter vandringsleden där den går ner en bit nordost om Anjeskutans topp?
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |