Gissa position

Därmed har vi nått till Laisdalen, vilket är det jag vet. Det är det som står på ramen.
Jag tror du kan ha rätt. Skulle det kunna vara så att motivet ses ungefär här ifrån snett söderut mot Svajppa?
Vi behöver inte stanna länge vid denna bild eftersom jag inte har ett säkert svar.

Bilagor

• Screenshot_20240218-214713.jpg
    Screenshot_20240218-214713.jpg
    1.4 MB · Visningar: 57
Om man känner till dalgången är det väl ganska lätt, så att någon snabbt känner igen den finns ju. Oavsett är det nog bara bra att ha en variation både i svårighet och typ av bilder :) (y)

Här är en sjö i ett lågfjällsområde, vad heter sjön?

Bilagor

• 2020 Sommar 033.JPG
    2020 Sommar 033.JPG
    2.5 MB · Visningar: 72
Här är ett foto taget från en sluttning (där en liten stig letar sig upp) någon kilometer sydost om sjöns utlopp/sydspets

Bilagor

• 2020 Sommar 035.JPG
    2020 Sommar 035.JPG
    2.6 MB · Visningar: 73
Landskapet påminner en hel del om Rogen/Grövelsjö området. Men jag kan inte precisera närmare, tänkte på någon av Rödsjöarna först, men det känns som om det är för mycket gran på bilderna. Är mest tall uppe runt Rogen sjön så vitt jag minns.

/ Stefan

Landskapet påminner en hel del om Rogen/Grövelsjö området. Men jag kan inte precisera närmare, tänkte på någon av Rödsjöarna först, men det känns som om det är för mycket gran på bilderna. Är mest tall uppe runt Rogen sjön så vitt jag minns.

/ Stefan
Det bör finnas en hel del likheter, men som du är inne på är bilden tagen i ett område väldigt rikt på gran. Vi ska längre norrut men sjön får sägas vara i ungefär samma storleksklass som Rödsjöarna.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg