Gissa position

Först så tänkte jag mycket på ett ställe på Kungsleden som liknade det på bilden. Men när du berättade att det inte var på något huvudstråk. Då fick jag tänka om. Jag tycker nu att det påminner ganska mycket om Västtopparna vid Ahkka här
 
Nej det stämmer inte. Den där färdvägen vid Västtopparna vid Ahkka definierar jag verkligen som ett huvudstråk, för där går det en välupptrampad stig och jag mötte minst 10 vandrare där i somras. Så nej.

Inget huvudstråk, ingen stig, inga mänskomöten, välomskrivet vägval.
 
Mitt i prick såklart! :) Du är väl en av dem som skrivit om lämplig uppväg till Dielmájávrásj, där vid grässluttningen som man skymtar i bild. :)

Själv tog jag mig upp från Sarvesvágge söderifrån ungefär vid din markering där bilden är tagen, vilket gick bra men kanske inte var helt optimalt. Hamnade i något kortare tvärbrant parti precis på slutet - men tror att det hade kunnat undvikas genom att scrambla ner och upp genom brant vide för att söka de mindre tvärbranta stråken. :ROFLMAO: Jag hade tältat vid den lilla pyramiden i Sarvesvágge och skulle egentligen gått nere i dalgången men vädret var så jäkla fint där på morgonen så jag måste bara upp. Därav vägvalet söderifrån. ;)


Pär Lindhs tur då! :)
 
Senast ändrad:
Jo, den färdvägen frågas ju om med jämna mellanrum, men jag tror inte att det är så många som faktiskt går upp där varje sommar? Utsikten ner över Rapaselet uppifrån platån när man väl kommit upp är ju däremot helt fantastisk och en av de bästa i Sarek...

Här kommer en ny bild att gissa på:
jkhghjkgkhjgkhg.jpg
 
Så mycket kalt berg! Känns som att vi är långt västerut?
Lång västerut är ju ett väldigt relativt begrepp ... jag skulle nog kunna svara både ja och nej på det!

Gásakjávrre kanske.Fotad från nära norska grånsen.
Långt från Gásakjávrre, men jag är inte helt hundra på vilken sida av gränsen jag stod på då jag tog fotot. Allt i bilden ligger dock i Sverige.

Här kommer ett lite vidare synfält med en sjö till:
yuithkg.jpg
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar