Kan det vara en Rásek-brant? Växtligheten i sanden känns bekant från bäckövergången.Båda gissningarna är fel. @enok ändman är närmast.
Jag tror att hyfsat många har passerat här och någon borde känna igen platsen. Men en del väljer att vada norr om den här platsen, och då kommer man kanske inte förbi här.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Det är en Rásek-brant. Men var? Position tack!Kan det vara en Rásek-brant? Växtligheten i sanden känns bekant från bäckövergången.
Preciserar: Bäckövergången är alltså inte korrekt.Det är en Rásek-brant. Men var? Position tack!
Vid den lilla snögubbesjön?Det är en Rásek-brant. Men var? Position tack!
Visst är det snögubbesjön! Din tur!
Om jag tittar lite mer till höger så kanske det är mer distinkt?Var är vi nu?
Jag känner inte igen området alls. Men det påminner om bilder från padjelanta. Så är vi i padjelanta nationalpark?Om jag tittar lite mer till höger så kanske det är mer distinkt?Visa bilaga 42890
Helt rätt, det är Lajrosläddo vi ser i bild vilket jag trodde skulle vara rätt igenkännbart, men vinkeln är kanske lite ovanlig. Kan tipsa om den lilla udden också, det är rejäl utsikt åt alla håll. Fjärde ledtrådsbilden hade varit åt sydväst med en väldigt distinkt dubbeltopp:Min vilda chansning är därmed Pieskehaure, här.
Nästa bild är din!
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg