Silverfallet i Rákkasjohka, Björkliden
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Okej,
från den här lilla namnlösa sjön rinner en liten jokk som har utlopp i en större sjö med namn, vad heter den?
från den här lilla namnlösa sjön rinner en liten jokk som har utlopp i en större sjö med namn, vad heter den?
Mirre79
Gäst
Är ny på sidan och hoppas jag gör rätt nu? Nån som vet vart detta är?
Hej och välkommen! Nästan rätt Den som gissat rätt på senaste bilden får lägga in en bild som andra sedan får gissa på. Men eftersom du är ny, så kör på!Är ny på sidan och hoppas jag gör rätt nu? Nån som vet vart detta är?
Känner inte igen bilden dock. Någonstans i Västerbottensfjällen?
Jag tycker vi löser en gåta i taget så undviker vi missförstånd.
I Davids bild hittar jag inga ledtrådar, och den verbala hjälpen passar väl på rätt många vattensamlingar. Men vi kanske får mer hjälp om jag gissar att vi är i Jokkmokksfjällen på ungefär 800 m höjd.
Inte jokkmokksfjällen, vi ska norrut och sjön ligger på ca 605 möh.
Området är inte så välfrekvent besökt av vandrare.
Tänkte som Per, så låga kalfjäll. Kan det vara någonstans i Sandåslandet? Men utan ledtrådar kan i alla fall inte jag hitta någon kandidat.
Nu närmar ni er lite. Här får ni en bildledtråd. Denna vy får man om man fortsätter förbi denna lilla sjö i N-NNV riktning.. Sjön jag undrar över ligger dock SO om den lilla sjön.
Obs: jag kollade lite noggrannare och sjön ligger ca 650 möh
Obs: jag kollade lite noggrannare och sjön ligger ca 650 möh
Tror det är Beaivvejohka som vi ser forsar fram genom Beaivvegorsas myning. Då skulle den lilla sjön (ca 650 möh) möjligen kunna rinna ut i Muotkkájakjávri. Mvh/RN
Yes, det är rätt! Snyggt!
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg