Det är rätt gissat. Och länet är också rätt. Fjället i mitten är ganska högt, mer än 1600 meter. Men fjällen i bildkanterna har ännu högre toppar.Gissar att vi är söder om Änonjalme.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Oj, det var inte bra formulerat. Så kan det gå när man är på språng. Låt mig försöka igen:
Det är rätt gissat. Och vi är i Norrbottens län. Fjället i mitten är ganska högt, mer än 1600 meter. Men fjällen i bildkanterna har ännu högre toppar.Gissar att vi är söder om Änonjalme.
Jag tror att fotografen står i Padjelanta NP och ser fjället Gisuris och i bildkanterna har vi Ahkka i Stora sjöfallet NP och Kantberget och Gavelberget i Sarek NP?
Alldeles riktigt! Fotografen står i sluttningen öster om Njierekjavrre.Jag tror att fotografen står i Padjelanta NP och ser fjället Gisuris och i bildkanterna har vi Ahkka i Stora sjöfallet NP och Kantberget och Gavelberget i Sarek NP?
Varsågod, nästa bild.
Tack, den sista ledtråden var avgörande! Här kommer nästa bild, vilket fjäll ser vi här?
Helt rätt, från Lanjekbuollda, lite efter att vi hade korsat Miellädno via bron. Nästa bild, var så god!Stájggá från omkring nord-nordost, skulle jag säga.
Vild gissning: Sårkåjaure och Svartijåkkå närmast, fotat åt sydost.
Den må vara vild, men också helt korrekt. Bilden är tagen från vindskyddet vid namn Sårggå längs Gränsleden, ett par km öster om korsningen med Nordkalottleden.
Okej skoj, det kändes lite säkrare i efterhand efter att ha tittat mer noggrant, men jag trodde att fotot hade tagits lite närmare sjön. Detaljer och bakgrund såg ut att stämma hyfsat med kartan även om jag inte har varit väster om Ritsem, man ser väl en svag siluett av Akka lite åt vänster också
Ny bild: Vilken är källsjöns (ej namngiven) höjd över havet?
Ny ledtråd kommer inom kort om det behövs.
Ny bild: Vilken är källsjöns (ej namngiven) höjd över havet?
Ny ledtråd kommer inom kort om det behövs.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg