Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Du är helt rätt ute med att vi är nära norska gränsen, men vi är en bit längre norrut.Det känns som om vi är uppe i lapplandsfjällen nära norska gränsen. Får väl gissa på Västra Padjelanta, även om jag inte känner igen toppen?
Jag tycker det ser ut som Vuoiddasriida. Fotografen står kanske någostans nära Stuor-Kärpel?
Nämligen vid Vuoiddasriida. Fotot är taget någonstans sydöst om Rr 265A, cirka 3 km från Stuor-Kärpel.
Ny bild!
Hmm, det finns ju några att välja mellan. Men min första tanke var Vindelfjällen, prövar med det så kanske vi får ytterligare hjälp.....
Bra tanke för i Vindelfjällens naturreservat befinner vi oss!
Jag tycker att det ser ut som terrängen vid bron över Karsbäcken. Fjället skulle då vara Stuvbiebakttie.
Det bränns! Men inte helt rätt. Fototplatsen är vid en annan bro.
Då försöker jag med att vi är vid Salvijukke och ser Suvlåjvvie i molnen, även om jag minns det som brantare. Lågfjället Tjeärrou skulle då vara det till höger, där var jag upp i somras.
Visst är det Suvlåjvvie vi ser! Morgondagen bjöd på en fin topptur och bra sikt. Nästa bild är din Tore.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg