Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Jag tror att den bortre är Jävsjön och den hitre är Holdern. Ön är Storön.
Det var något väldigt bekant med ljuset och naturen, och till slut, när jag kom på det, så visste jag varför. Jag har ju stått på samma plats i ungefär samma ljus och dessutom sovit i DNT-stugan som är nede vid bosättningen till vänster på första sjön.
Det var något väldigt bekant med ljuset och naturen, och till slut, när jag kom på det, så visste jag varför. Jag har ju stått på samma plats i ungefär samma ljus och dessutom sovit i DNT-stugan som är nede vid bosättningen till vänster på första sjön.
Senast ändrad:
Jag tror att den bortre är Jävsjön och den hitre är Holdern. Ön är Storön.
Jävsjön eller Gjevsjøen är rätt! Delvis i Jämtland . Den största ön heter lämpligt nog Storön så guldstjärnan är utdelad.
Nere till vänster ligger mycket riktigt Holderen fjellgård och på den spetsiga höjden mellan sjöarna står Rr 177. Med 'sabotageoperation' i ledtråden avsågs Operation Rype där de inblandade var inkvarterade på Gjevsjøen fjellgård.
Varsågod, nästa bild.
Nja, en av mina tidigare bilder var tagen bara 15-20 km fågelvägen från materazzis.
Jag klarade inte av att ta den med hjälp av ledtråden, för jag klarade bara att hitta Kompani Linges sabotageaktioner. Lyckligtvis var det annat som var bekant. Inre Trøndelag är ett väldigt spännande område, där finns nämligen det förmodligen sista väglösa fjällgården som fortfarande är i bruk. Gjevsjøen och Holderen har väl inte fastboende längre men Gaundalen har varit aktivt helt till nu. Men Steinar Gaundal dog dessvärre i fjol så vi får se hur det går med gården. Området huserar också ett av tre-fyra största vilda (definierat som längst bort från civilserade strukturer så som tex väg) områden i Norge; delar av Finnmarksvidda, Hardangervidda och Børgefjell är de andra som kan liknas. Faktum är att om du ska träffa minst antal människor som möjligt på en veckotur, är Blåfjella - Skjaekerfjella förmodligen ett gott val. Förmodligen är bara de innersta delarna av Finnmarksvidda mer öde, men å andra sidan är det fullt av boskap där.
Ok, ny bild. Man kanske måste ha varit där för att känna det igen, som tröst har nog ganska många här i tråden varit där. Exakt plats behövs inte, bara vilken led spängerna tillhör och vilken stuga/stugor som är närmast är ok.
Jag klarade inte av att ta den med hjälp av ledtråden, för jag klarade bara att hitta Kompani Linges sabotageaktioner. Lyckligtvis var det annat som var bekant. Inre Trøndelag är ett väldigt spännande område, där finns nämligen det förmodligen sista väglösa fjällgården som fortfarande är i bruk. Gjevsjøen och Holderen har väl inte fastboende längre men Gaundalen har varit aktivt helt till nu. Men Steinar Gaundal dog dessvärre i fjol så vi får se hur det går med gården. Området huserar också ett av tre-fyra största vilda (definierat som längst bort från civilserade strukturer så som tex väg) områden i Norge; delar av Finnmarksvidda, Hardangervidda och Børgefjell är de andra som kan liknas. Faktum är att om du ska träffa minst antal människor som möjligt på en veckotur, är Blåfjella - Skjaekerfjella förmodligen ett gott val. Förmodligen är bara de innersta delarna av Finnmarksvidda mer öde, men å andra sidan är det fullt av boskap där.
Ok, ny bild. Man kanske måste ha varit där för att känna det igen, som tröst har nog ganska många här i tråden varit där. Exakt plats behövs inte, bara vilken led spängerna tillhör och vilken stuga/stugor som är närmast är ok.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg