Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Visst kan det vara det, bra jobbat! Det var uppenbarligen en svår bild jag valde.Liten svårare än normalt när lantmäteriet ligger ner, men man har ju papperskartor...
Kann det vara Hammaren och Hammarsjö en drygt mil söder om Anarisstugan?
Henning
Ibland tror man att en bild blir lätt och ingen klarar den under några dager, ibland blir de svåra bilder löst i några minuter...
Har aldrigt varit i denna område, ja klarade det bara med dina ledtråder och en gissning på kartan.
Troligen inte det lättaste bild jag har visat här
Men jag kan ju har fel...
Som vanligt var, eller namn av de två sjöar man ser längre bort i bilden.
Henning
Har aldrigt varit i denna område, ja klarade det bara med dina ledtråder och en gissning på kartan.
Troligen inte det lättaste bild jag har visat här
Men jag kan ju har fel...
Som vanligt var, eller namn av de två sjöar man ser längre bort i bilden.
Henning
Lantmäteriet är uppe igen med länk till, en för mig, ny sida kallad Min karta. Den ser ut att vara ett steg i rätt riktning med lagret Bergodalkarta med gränser.
Efter en del studier där tror jag bilden är tagen strax norr om Goevtejaevrie och Annarn. Det är då namnet på de eftersökta sjöarna.
Efter en del studier där tror jag bilden är tagen strax norr om Goevtejaevrie och Annarn. Det är då namnet på de eftersökta sjöarna.
Helt korrekt.
Jag var i sydöstra delen av Södra Storfjället - söder om Hemavan - första kvällen under min sommarvandring 2019.
Jag gick från Väsatansjö till Mosekälla och senare oledat mot Jillie Rumsietjahke och nästa dagen västerut mot leden mellan Atostugan och Arevattnet.
Nästa bild.
Jag var i sydöstra delen av Södra Storfjället - söder om Hemavan - första kvällen under min sommarvandring 2019.
Jag gick från Väsatansjö till Mosekälla och senare oledat mot Jillie Rumsietjahke och nästa dagen västerut mot leden mellan Atostugan och Arevattnet.
Nästa bild.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg