Gissa position

Stekenjokk-platån ligger en bra bit söderut och nära Norska gränsen. Jag har dock bara åkt bil genom området och har ingen bra gissning på någon jokk om det nu skulle vara rätt område.
 
Du har ju gett bra ledtrådar, såpass att jag drar mig till Republiken Jämtland. När du skriver norska gränsen drar jag mig mot någon av de mindre vattendragen norr om Sylarna, mot Fiskåhöjden. Det är ju inte Sylälven i alla fall och jag blir inte riktigt klok på fjällen i bakgrunden. Men jag gissar på Fiskån då eftersom den har ett namn och att du plåtar in mot Norge och det kanske är fjällen kring Fongen i bakgrunden.

Calle
 
Du har ju gett bra ledtrådar, såpass att jag drar mig till Republiken Jämtland. När du skriver norska gränsen drar jag mig mot någon av de mindre vattendragen norr om Sylarna, mot Fiskåhöjden. Det är ju inte Sylälven i alla fall och jag blir inte riktigt klok på fjällen i bakgrunden. Men jag gissar på Fiskån då eftersom den har ett namn och att du plåtar in mot Norge och det kanske är fjällen kring Fongen i bakgrunden.

Korrekt slutledning! Mer specifikt ser vi en av de översta armarna av Nørdre Fiskåa och fotoplatsen är i princip mitt på gränslinjen. Här är vyn mot Sylmassivet från samma punkt, där Rr 155Ba kan urskiljas till vänster i bild.
 
Även fast jag gått där blev det ledtrådarna som förde mig rätt.
Här kommer en ny bild med lite flacka marker samt ett fjäll centralt i bilden, vilket?

Calle
 

Bilagor

  • IMGF_188.jpg
    IMGF_188.jpg
    80.7 KB · Visningar: 433
Ok, nu är det löst, med hjälp av alla dessa ledtrådar. Lite är inte så lite och betydligt är mycket betydligt:) Kanske någon annan fortsätter?, har brist på bilder.
MVH Sauvakavelija
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar