Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Du har ju gett bra ledtrådar, såpass att jag drar mig till Republiken Jämtland. När du skriver norska gränsen drar jag mig mot någon av de mindre vattendragen norr om Sylarna, mot Fiskåhöjden. Det är ju inte Sylälven i alla fall och jag blir inte riktigt klok på fjällen i bakgrunden. Men jag gissar på Fiskån då eftersom den har ett namn och att du plåtar in mot Norge och det kanske är fjällen kring Fongen i bakgrunden.
Calle
Calle
Du har ju gett bra ledtrådar, såpass att jag drar mig till Republiken Jämtland. När du skriver norska gränsen drar jag mig mot någon av de mindre vattendragen norr om Sylarna, mot Fiskåhöjden. Det är ju inte Sylälven i alla fall och jag blir inte riktigt klok på fjällen i bakgrunden. Men jag gissar på Fiskån då eftersom den har ett namn och att du plåtar in mot Norge och det kanske är fjällen kring Fongen i bakgrunden.
Korrekt slutledning! Mer specifikt ser vi en av de översta armarna av Nørdre Fiskåa och fotoplatsen är i princip mitt på gränslinjen. Här är vyn mot Sylmassivet från samma punkt, där Rr 155Ba kan urskiljas till vänster i bild.
Ok, jag gissar vilt på Härjångsfjället för att börja nånstans...?
Mvh
Malin
Nej, där är det inte. Det här fjället är lite lägre och befinner sig betydligt längre norrut.
Calle
Jag tror det är sju bokstäver.Det försvenskade namnet är något längre.
Har tänkt att bestiga toppen, men har inte lyckat under mina två besök där. Måste väl återvända minst en gang till.
Ok, nu är det löst, med hjälp av alla dessa ledtrådar. Lite är inte så lite och betydligt är mycket betydligt Kanske någon annan fortsätter?, har brist på bilder.
MVH Sauvakavelija
MVH Sauvakavelija
Ok, nu är det löst, med hjälp av alla dessa ledtrådar.
Ja, nu är det löst. Dock måste det te sig kryptiskt för övriga läsare vilket fjäll det rör sig om eftersom inget namn dykt upp
Det är alltså Tsåktso / Cokcu som är det efterfrågade fjället.
Ny bild!
Calle
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg