Gissa position

Terrängen påminner om hur det ser ut norr om Riksgränsen och en högre topp kan kanske vara från Vadvetjåkkå. Men vilken topp och vad den i så fall föreställer har jag ingen aning om. Om det är rätt spår kanske någon annan har någon kunskap om toppen ifråga.

Calle
 
Terrängen påminner om hur det ser ut norr om Riksgränsen och en högre topp kan kanske vara från Vadvetjåkkå. Men vilken topp och vad den i så fall föreställer har jag ingen aning om. Om det är rätt spår kanske någon annan har någon kunskap om toppen ifråga.

Spåret är fel, med avseende på såväl kartblad som län...
 
Själva toppen var rätt lik N. Sytertoppen...men det där nedanför stämde dåligt:)

Det här var betydligt närmare...

Med den ledtråden försvann en stor del av fjällkedjan att leta i...
Svårt ändå, men kan det vara Rierruogajssie du står på och att vi ser bl.a. Jienjamjavrrie därnere.

...för det här är helt rätt! Den minnesgode noterar att jag hade med en bild från exakt samma punkt på sidan 68, men då med perspektivet vridet ca 90° mot N. ;)

Nästa!
 
Jag har inte gått på den sidan av Ammarfjället, men stämde av med Tore Abrahamssons bok då jag var på spåret... men sid 68 hade ju glaciären med också.

Här kommer en ny bild.

Calle
 

Bilagor

  • IMGF_189.jpg
    IMGF_189.jpg
    167.1 KB · Visningar: 393
Ett väl placerad moln där, men lyckade ändå att gissa rätt! Nästa bild här, vad ser vi nu?
 

Bilagor

  • P7290102.jpg
    P7290102.jpg
    30 KB · Visningar: 293
Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar